Zawieszenie
: Dobrze zestrojone w kategorii komfort/bezpieczeństwo.
5,0
Całokształt
Samochód praktyczny i wyróżniający się w tłumie. Nadwozie zaprojektowane przez włoskie studio Pininfarina. Dużo przeszklonych powierzchni, widać wszystko dookoła. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Stosunek cena/jakość rewelacyjny. Już takich nie robią. O wiele lepszy niż Opel Meriva czy Ford Fusion. Prosta budowa, mało elektroniki. Dużo schowków. Następca IX20 to już nie to :( Jak cieszyć się długo tym autem - wymieniać rzeczy eksploatacyjne zgodnie z zaleceniami producenta. Teraz szukam egzemplarza po drugim liftingu, od 2008 roku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzeba pamiętać, że "jeździmy" momentem obrotowym a nie mocą, która odpowiedzialna jest za prędkość maksymalną. Tutaj mamy 185 NM przy 1900 obrotów. Benzynowa Cordoba 1.4 (mniejsza i lżejsza od Matrixa) miała 130NM przy 3900 obrotów. W Seacie wyprzedzanie to zawsze redukcja i kręcenie wysoko silnika - duży hałas i spalanie. Hyundai to rakieta w tym, porównaniu. 5 bieg, naciskam gaz, robi się te 2 tys. obrotów i wgniata w fotel:) Mógłby być tylko trochę cichszy, ale to diesel przecież.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia wchodzą bez problemów. Nic nie wyskakuje, nie zgrzyta. Mimo prawie 300 tys. kilometrów sprawuje się bez zarzutu. Wymieniłem raz olej po zakupie i to tyle z obsługi. Wiem tylko, że skrzynia jest.
5,0
Układ jezdny
Jak na dość wysokie auta jest super. Pewnie wchodzi się w zakręty, nic nie buja na boki. Jest dość twarde, bo musi z uwagi na wysoko położony środek ciężkości. Jedna w poprzedniej Cordobie bardziej trzęsło.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać i do przodu i do tyłu. Duże szyby ze wszystkich stron. Teraz w autach zamykają nas w blaszanych puszkach. Wysoka pozycja za kierownicą tez pomaga. Na trasie więcej i szybciej widać, w przy parkowaniu łatwiej się zmieścić w ciasne miejsca.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Super jest zwłaszcza licznik z obrotomierzem i komputerem na środku. Sprawdzamy podstawowe rzeczy bez odrywania wzroku od drogi. Nad kierownica mamy natomiast kontroli. Konsola środkowa jest zwrócona do nas. Wszędzie są schowki: pod siedzeniami tylnymi i przednimi, u góry na okulary, w desce na kubek itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo, że diesel bardzo szybko się nagrzewa. Już po 2-3km leci ciepłe powietrze. Bardzo wydajna klimatyzacja szybko schładza wnętrze i osusza szyby. Dobre nawiewy na tylną kanapę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca więcej niż w niejednym kompakcie. Tylna kanapa przesuwana i z regulacją kąta pochylenia oparcia - jaki samochód tak ma?
4,0
Wyciszenie
Trochę słychać silnik i wiatr przy większych prędkościach, jednak nie ma tragedii. Zawsze można to samemu poprawić jak się chce.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne spalanie osiągnięte przy jeździe ok. 80km/h drogami krajowymi. Maksymalne natomiast w zimę, w mieście - krótkie odcinki i niedogrzany silnik. Biorąc pod uwagę gabaryty auta (zwłaszcza wysokość) spalanie ocen iam jako znakomite.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma drugiego takiego auta na rynku w takiej cenie i cechach. Opel Meriva i Ford Fusion mniejsze są i droższe. Zbudowany w latach, kiedy Koreańczycy starali się o podbicie europejskiego rynku. Teraz następca ix20 i drogi jest i to już nie to.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma problemów z tak zwanymi pierdołami. Wszystko działa bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniałem tylko materiały eksploatacyjne.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 CRDi 82KM 60kW
[l/100km]