Silnik
: Moc 122 koni plus krótkie przełożenia dają dużą przyjemność z osiągów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Największa wada to leniwe przełożenie układu kierowniczego-trzeba się nakręcić!
Karoseria
: Automatyczne włączanie klimy przy nadmuchu na szybę czołową jest denerwujące
Zawieszenie
: Na dziurach mogło by pracować ciszej
5,0
Całokształt
Praktyczny,wygodny i szybki samochód o prostej budowie bez zbędnej elektroniki.W wyposażeniu wszystko co potrzebne.Climatronik,ABS,pełna elektryka,cztery poduszki,sześć głośników i mnóstwo schowków.Nie ma różnych brzęczyków,kontrolek niezapiętych pasów,czujników zmierzchu,automatycznych wycieraczek i ryglowaniu zamków itp.
Wrażenia
5,0
Silnik
Taki jakie budowało się kiedyś.Prosty,niezawodny i wytrzymały.Na niskich obrotach mruczy cichutko.Powyżej trzech tyś.obr/min. jest wyraźnie słyszalny.Zbiera się od samego dołu bez zająknięcia.
4,0
Skrzynia biegów
Przełącza się lekko i precyzyjnie chodź nie zawsze.Czasami do włączenia czwórki trzeba użyć nieco więcej siły.Zestopniowanie zdecydowanie za krótkie.Przy prędkości 100 jest 3 tys.obr na biegu 5.Powyżej wyraźnie słychać silnik.Przy obrotach 4 tys.na piątce,prędkość 137km/h.Na autostrady brakuje szóstki.Dzwignia wygodnie wysoko umieszczona.
4,0
Układ jezdny
Było by doskonale bo nie przechyla się na zakrętach,nie podskakuje nie kołysze niezależnie czy jazda z obciążeniem czy bez,ale gdy jest zimno dość głośno pracuje z przodu.Sprawdzałem-luzów brak...
Komfort
4,0
Widoczność
Również było by doskonale ale przednie słupki czasami zasłaniają.Są dość grube.Do tego mam owiewki z Heko.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu,wygodne wsiadanie i wysiadanie przez duże drzwi i wyżej umieszczone fotele.Jedyny minus i największy tego samochodu to to,że trzeba się nakręcić kierownicą.Takie leniwe przełożenie w przekładni kierowniczej.A jak się nakręcisz to i zmęczyć się możesz.W porównaniu stary model Pony,na ruchy sterem reaguje jak gokard.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronik chłodzi i grzeje.Nie do końca jest precyzyjna obsługa.Zdarzało się,że klimatyzacja sama się włączy.Jeśli strumień powietrza jest ustawiony na przednią szybę klima(przeważnie)sama się włącza za każdym uruchomieniu silnika.W tedy zawszę muszę ją wyłączyć.Przy włączonej klimie,jest słabe hamowania silnikiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj muszę ocenić matrixa dużo lepiej niż np.wszelakie golfy,A4-ki,meganki,toledo drugiej generacji.Te samochody są po prostu bardzo ciasne szczególnie z tyłu.Jest tragedią z nich wysiąść przez wąskie gardła i niskich siedzeń.W matrixie tych problemów nie ma.Kanapa przesuwana,oparcie ma regulacje kąta pochylenia.Bardzo wygodne umieszczanie fotelika z dzieckiem bez schylania.Mnóstwo schowków.Pod kierownicą,pod siedzeniem itp.Z przodu dużo miejsca i brak wraże nie daleko wysuniętego przodu.Ze względu na pionowy tył cofanie aż do tylnej szyby bez stresu.
4,0
Wyciszenie
Od prędkości 1ookm/h,czyli od 3 tys/obr, silnik wyraźnie słyszalny.Do 120km/h jest względnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe miasteczko-spalanie w granicach 9.2-9.8.W zimę było 11.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochodów niemieckich w ogóle nie biorę pod uwagę.A tu...samochód czteroletni z pełnym wyposażeniem,mocnym silnikiem za cenę dziesięcioletnich golfów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 5 tys.km padły dwie żarówki i nic więcej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 122KM 90kW
[l/100km]