Samochód wybrałem z premedytacją, bo mi się podobał. Po raz pierwszy widziałem go u Niemców, których wszędzie pełno na europejskich szlakach. Jest inny, duży, chyba mi go nie ukradną, bo po co? Jest fajny i jestem zadowolony. A poza tym ... I tu bez wazeliny bo ankieta i tak jest anonimowa: obsługa w salonie w Szczecinie bardzo mi ułatwiła życie i przyznam, że było dużo lepiej niż w przypadku wcześniejszego samochodu, kupowanego u konkurencji (inna marka - nietrudno się domyśleć).
Wrażenia
4,0
Silnik
Koledzy wpisujący swoje oceny mieli rację: jest głośnawy. Ale moim zdaniem (przesiadłem się z C3) silnik zupełnie niezły. Ciągnie jak trzeba, na moje odczucie jest elastyczny. Dam mu "czwórkę".
4,0
Skrzynia biegów
Nie znam się na parametrach a Matrix to mój trzeci samochód (jeszcze kiedyś miałem malucha), więc wydaje mi się, że wszystko jest w porządku. Zmiana biegów nie sprawia kłopotów, na dobrą sprawę nie trzeba za często tego robić, więc znowu dam "czwórkę".
4,0
Układ jezdny
Podobnie, jak wyżej. Cóż można mu zarzucić? Wszystko w porządku.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie jest O.K., ale to co widzą ze swoich fotelików moje dzieciaki zasługuje na "piątkę" i to z plusem. Przesiadając się z mniejszego samochodu, miałem obawy, czy uda mi się "ogarnąć" większy. Nie ma problemu: siedzi się wysoko, wszystko widać a i parkowanie tyłem nie jest kłopotliwe.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i nie ma kłopotów z poszukiwaniem przełączników. Mnie osobiście bardzo odpowiada położenie drążka zmiany biegów. A zegary w środku konsoli? Dla mnie nie robi różnicy. Jedyny drobiazg, do którego nie mogę się przyzwyczaić, to brak kontrolki zapalonych świateł mijania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety szyby łatwo i szybko parują. Oczywiście po włączeniu klimatyzacji problem znika, ale też nie o to chodzi, żeby była ona cały czas włączona. To mój pierwszy samochód z klimatyzacją, nie jeździłem nim jeszcze latem (mam go od miesiąca) ale mam nadzieję, że dopiero wtedy docenię jej zalety i funkcjonalność.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przesiadka z mniejszego samochodu do matrixa to rewolucja. Wiem, że są większe, ale dla mnie jak na razie bomba. Czasami zastanawiam się, jak mogliśmy jeździć po całej Polsce i Europie tamtym maleństwem (C3 :)), nie wspominając już o posiadanym w odległej przeszłości maluchu :) Co najważniejsze dzieci, nie kopią mnie już po nerkach :)
3,0
Wyciszenie
Eh, to wyciszenie. Tu chyba nie ma czym się chwalić. Dam mu trixa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie potrafię tego należycie ocenić. Jeżdżę od miesiąca, jest zimno, no i ta klima. Poza tym moja wersja nie ma komputera a ja nie mam głowy i ochoty na obliczenia: czy to coś zmieni? Generalnie przy obecnych cenach benzyny nie ma chyba słowa "ekonomiczny" w świecie benzyniaków. Jak tylko wyskrobię parę tysiaczków: montuję instalację gazową. I nie tracę praw do trzyletniej gwarancji !!!
Wypełniam pola poniżej, bo inaczej moja opinia "nie wejdzie", ale to grube szacunki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ten samochód kosztował "jedyne" 50 000 zł. Niewiele więcej niż poprzedni dwa razy mniejszy i dużo mniej niz tzw. konkurenci z wyższej półki Scenic, Zafira, Xsara Picasso. A jest nowiutki i lśniący - mam nadzieję, że to była dobra decyzja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, zupełnie nic. I mam nadzieję, że tak będzie przez parę latek, dopóki go nie spłacę. Generalnie ptaszki i nie tylko ćwierkają, że to niezawodna marka. Odpukać w niemalowane (puk puk) i jeździć dalej. Daję ocenę "doskonale" na przekór zabobonom. Niech się buja i niech się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic i oby tak dalej :) Daję "5" na szczęście.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 103KM 76kW
[l/100km]