Inne
: Najbardziej zaskakuje duża kabina i komfort jazdy, oraz to że samochód nie sprawia żadnych problemów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Małe ślady korozju pojawiają się na błotnikach, lecz to normalne w tym wieku.
5,0
Całokształt
Matrixa trudno uznać za dzieło sztuki, chociaż projekt najlepszego stylisty na świecie trudno podważyć. Nie jest to na pewno auto, które wieje nudą i niewspółczesną linią nadwozia. Prosta, bryła karoserii nie rzuca się w oczy, ale kilka szczegółów stylistycznych dodaje jej atrakcyjności. Oko cieszy linia boczna z dużymi szybami szybami i zgrabny kształt nadwozia, a także oryginalnie zaprojektowany pas tylny z nietypowo poprowadzoną szybą boczną.
Zaglądając do wnętrza poznajemy jedną z największych zalet. Aż dziw bierze, że przy tak niewielkiej długości projektantom udało się stworzyć kabinę zasługującą na miano rodzinnej. Przestrzeni jest całe mnóstwo zarówno dla pasażerów, jak i na walizki (bagażnik pozostawia w tyle nawet kompaktowe hatchbacki!). Co więcej, wnętrze okazuje się też bardzo funkcjonalne – wygospodarowano w nim wiele schowków, kanapę tylną zaopatrzono w funkcje przesuwania siedziska i regulowania kąta oparcia, a pod podłogą bagażnika i siedzeniami ulokowano dodatkowe schowki. Idealnego obrazu dopełnia niska krawędź załadunku, płaska przestrzeń powstająca po złożeniu tylnej kanapy oraz praktyczny mechanizm składania tylnych siedzeń.
Przestronność i funkcjonalność to cechy, które projektanci Matrixa opanowali do perfekcji. Wnętrze charakteryzuje się wzorową czytelnością zegarów i ergonomią. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, widoczność z miejsca prowadzącego jest znakomita.
Wysokie nadwozie przyniosło wiele pożytku w kwestii obszerności wnętrza, ale nie wpłynęło na stabilność przy pokonywaniu zakrętów. Zawieszenia pozwala na zachowanie odpowiedniej trakcji, dzięki czemu, pomimo wysoko położonego środka ciężkości, właściwości jezdne auta są wzorowe. Co ważne, większych powodów do narzekań nie dostarcza też komfort resorowania. Rozstaw osi, który również ma wpływ na miejsce w kabinie jak i właściwości jezdne, jest bardzo duży, w stosunku do długości nadwozia. W tej klasie trudno znaleźć godną konkurencję zapewniającą to co znajdziemy w Hyundaiu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie sprawia problemów, jednak chyba większa pojemność była by lepsza.
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie. Lekkie i krótkie przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się zakrętów bardzo dobrze mimo wysokiej kabiny, przy czym nierówności są wybierane miękko.
Komfort
5,0
Widoczność
Wystarczy popatrzeć na duże szyby, więc lepiej być nie może.
5,0
Ergonomia
Jak w japońskich czyli tak samo wzorowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje bardzo szybko chłodzi również
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealnie, zgodnie z zamiarem projektantów.
4,0
Wyciszenie
Kabina dobrze wyciszona. Nie słychać szumy wiatru jedynie mruk silnika przy większej prędkości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG więc nie liczę kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Idealanie.
Matrixa trudno uznać za dzieło sztuki, chociaż projekt najlepszego stylisty na świecie trudno podważyć. Nie jest to na pewno auto, które wieje nudą i niewspółczesną linią nadwozia. Prosta, bryła karoserii nie rzuca się w oczy, ale kilka szczegółów stylistycznych dodaje jej atrakcyjności. Oko cieszy linia boczna z dużymi szybami szybami i zgrabny kształt nadwozia, a także oryginalnie zaprojektowany pas tylny z nietypowo poprowadzoną szybą boczną.
Zaglądając do wnętrza poznajemy jedną z największych zalet. Aż dziw bierze, że przy tak niewielkiej długości projektantom udało się stworzyć kabinę zasługującą na miano rodzinnej. Przestrzeni jest całe mnóstwo zarówno dla pasażerów, jak i na walizki (bagażnik pozostawia w tyle nawet kompaktowe hatchbacki!). Co więcej, wnętrze okazuje się też bardzo funkcjonalne – wygospodarowano w nim wiele schowków, kanapę tylną zaopatrzono w funkcje przesuwania siedziska i regulowania kąta oparcia, a pod podłogą bagażnika i siedzeniami ulokowano dodatkowe schowki. Idealnego obrazu dopełnia niska krawędź załadunku, płaska przestrzeń powstająca po złożeniu tylnej kanapy oraz praktyczny mechanizm składania tylnych siedzeń.
Przestronność i funkcjonalność to cechy, które projektanci Matrixa opanowali do perfekcji. Wnętrze charakteryzuje się wzorową czytelnością zegarów i ergonomią. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, widoczność z miejsca prowadzącego jest znakomita.
Wysokie nadwozie przyniosło wiele pożytku w kwestii obszerności wnętrza, ale nie wpłynęło na stabilność przy pokonywaniu zakrętów. Zawieszenia pozwala na zachowanie odpowiedniej trakcji, dzięki czemu, pomimo wysoko położonego środka ciężkości, właściwości jezdne auta są wzorowe. Co ważne, większych powodów do narzekań nie dostarcza też komfort resorowania. Rozstaw osi, który również ma wpływ na miejsce w kabinie jak i właściwości jezdne, jest bardzo duży, w stosunku do długości nadwozia. W tej klasie trudno znaleźć godną konkurencję zapewniającą to co znajdziemy w Hyundaiu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie to co zużywa się w każdym samochodzie, czyli klocki, wycieraczki, opony itp. Brak poważnych napraw.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 103KM 76kW
[l/100km]