Układ hamulcowy
: tłoczki jarzma rylnych zacisków (tarcze) blokują się od rdzy, trzeba sprawdzać
Silnik
: uszczelniacze zaworów puszczają, bierze olej
4,0
Całokształt
Sympatycznie wygląda, trochę jak sportowy (patrz przód jak mitsu. eclipse II), pojemny i praktyczny. Nie kradną.
Wrażenia
4,0
Silnik
1,6 to pojemność, która daje szansę na przyjemne przyspieszenia we dwoje, oczywiście, sytuacja zmienia się przy czterech osobach i bagażu, wtedy nie ma co liczyć na wyprzedzanie bez emocji. Od 120km/h jest już wraźnie głośno.
4,0
Skrzynia biegów
Takie zestopniowanie, że można po mieście, nie przekraczając ekonomicznych 20tys. obr/min, jeździć 50/60 km/h. System cięgłowy często wymaga poprawienia "wbicia" biegu wstecznego, lekko haczy jedynka, szczególnie przy -10st.C. Czasem chciałoby się wrzucić 6stkę...
4,0
Układ jezdny
Naprawdę dobrze wybiera nierówności, ale też nie jest za miękki. Przyzwoita średnica zawracania, doskonałe zbalansowane wspomaganie kierownicy. Ze względu na koszty 175/65R14 to tanie opony.
Komfort
4,0
Widoczność
Sporo szyb dookoła, przednie słupki nie wadzą. Może fantazyjny profil dachu w kombi odbiera możliwość instalacji szyberdachu, ale to raczej na widoczność nie wpływa...
4,0
Ergonomia
Typowo 'japoński' prosty kokpit, wiadomo, co i gdzie. Podłoga po złożeniu siedzeń jest płaska. Po wysunięciu uchwytu na napoje odpowiednio sprofilowana ładowarka lub transmiter w gnieździe zapalniczki nie przeszkadza. Podłokietnik ułatwia podparcie przy wsiadaniu. Typowe schowki w kokpicie i boczkach, nie rewelacja a dobry standard. Miejsce na koło zapas. różności i narzędzia z tylu, pod przednie fotele też da się coś wrzucić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Musi być AC, bo szyby parują. Zaletą jest nie zachładzanie latem na kość, ale zimą nagrzewa się za wolno i zbyt 'mało'... tylko, gdzie te zimy. Ogólnie dobrze jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bez zarzutu, Tył to dwie osoby, oczywiście 5 miejsce to fikcja. Podróż na ponad 100 km trasie daje się wszystkim w kość(ogonową).
3,0
Wyciszenie
Tak oceniam ogólnie i po czxasie, w tej klasie aut to pewnie 'dobrze'. Do 80 km/h jest rewelacyjnie, potem radio..
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rybakiem nie jestem, pali swoje normalnie, etylina 8/10/12, LPG 9/11/13 i to jest dla mnie 'dobrze'. Z częściami jest różnie, tak z dostępnością jak i ceną, serwisy są, allegro jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez komentarza...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mcowania elementów z tworzyw sztucznych uszkadzają się po 10 latach użytkowania (dopiero)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez problemów przy normalnej eksploatacji, po 10 roku użytkowania w zasadzie trzeba po kolei wszystko wmieniać, alternator, pompa wody, elem. zawieszenia. LPG II gen. Lovato z AL700 z 2004r. - sterownik padł po 4 latach.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 114KM 84kW
[l/100km]