Silnik
: Cichy, sprawny i dynamiczny oraz mało palący.
5,0
Całokształt
Bardzo poprawny, mało spalający, komfotowy i pojemny jak na tą klasę samochód. Bardzo duża przestrzeń z przodu, sporo miejsca z tyłu, pojemny bagażnik ( nie jest to kombi, ale i tak sporo można załadować ).
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicha praca podczas normalnej jazdy, trochę głośniej powyżej 4000 rpm, jak na swoje 141 KM bardzo dynamiczny, bardzo niskie spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo sprawnie i szybko zmienia biegi, można obsługiwać na trybie Sport lub Snow za pomocą łopatek przy kierownicy - albo działa w trybie automatycznym. Na trybie Eco tylko tryb w pełni automatyczny lub rekuperacja ( 3 tryby ) po zdjęciu nogi z pedału gazu.
5,0
Układ jezdny
Dzięki opon 205/65R16 bardzo komfortowo, nie trzeba się martwić o jakość nawierzchni tak jak przy 18”. Prowadzenie poprawne, samochód robi to co kierowca chce. Przyjemnie wybiera nierówności na drodze.
5,0
Karoseria
Stylistyka mocno futurystyczna, ale poprawna, w podstawowej wersji hybrydy czarne listwy ochronne - co jest też zaletą przy miejskim użytkowaniu samochodu, oraz wypadach od czasu do czasu do lasu na grzyby.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na współczesne samochody poprawna, spore lusterka z bardzo dobrą widocznością, fabryczna kamera cofania ze sporym ekranem 12,3” ( w lepszych wersjach wyposażenia kamery 360° ).
Widoczność na boki i do przodu również bardzo w porządku - dzięki temu że trochę wyżej siedzimy - taki miejski CrossOver.
5,0
Ergonomia
Sporo schowków, 2 zamykane ( przed pasażerem sporej wielkości, oraz w podłokietniku taki na dobry portfel i coś jeszcze ), schowki w drzwiach gdzie mieści się butelka wody i coś jeszcze, a do tego spory schowek - pojemnik na środku + półka na telefon przed pasażerem ( nad schowkiem ) oraz na środku konsoli nad otwartym pojemnikiem z uchwytami na napoje ( w opcji w tym miejscu dostępna ładowarka indukcyjna ).
4 x USB typu C ( 2 x z przodu i 2 x z tyłu ) bardzo duży plus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawna wentylacja z ogrzewaniem.
Hybryda ma od podstawowej wersji klimatronik 2 strefowy, wnętrze nagrzewa się i chłodzi ( przy załączonej klime ) bardzo szybko
System usuwania wilgoci po jeździe - na postoju przewietrza wnętrze.
W podstawowej wersji brakuje nawiewu klimatyzacji na pasażerów z tyłu ( w droższych jest ).
Grzane fotele i kierownica działają super - szczególnie docenia się w chłodne dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca jak na tą klasę samochodu, z tyłu pasażerowie nawet we 3 również nie narzekają.
5,0
Wyciszenie
Jest OK. Po jeździe hybrydami z japońskiej konkurencji - nawet dużo dużo lepiej i ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie i koszty serwisu ( możliwość zakupu pakietu serwisowego w dość rozsądnej cenie - jak ktoś sporo jeździ opłacalne ).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na współczesne samochody bardzo poprawnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zakładam żadnych usterek. Do tej pory nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
[l/100km]