Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Kona I Crossover

krzysztof_lusina, 6 lat temu
Silnik 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Kona I Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,07
28% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Automat spisuje sie świetnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Brak wyciszenia. Auto jest bardzo głośne.
3,0
Całokształt
Hyundai powinien popracować nad wyciszeniem tego modelu. Wyciszenia praktycznie brak. Długa podróż autostradą z prędkością 120km/h to prawdziwa męczarnia. Kupiłem model benzynowy z mocniejszym silnikiem. Mimo wydanej kwoty 95tyś, musiałem zainwestować w wyciszenie ponad 4500zł. Bez wyciszenia, podróż jest bardzo uciążliwa dla uszu. Szkoda, że Hyundai odcina się od tego typu reklamacji. To nie służy dobrze tej marce. Wszystkim zainteresowanym polecam dłuższą podróż na różnych nawierzchniach asfaltowych. To może być kluczowe dla późniejszej satysfakcji z zakupu. Ja żałowałem zakupu już po przejechaniu 1000km. Na pochwałę zasługuje silnik. Elastyczny, dynamiczny. Niestety jest to okupione dużym spalaniem. Miasto 9,8-11,2l na 100km. Trasa 90km/h 8,8l/100km, powyżej 120km/h 9,9l/100km. Po 500km silnik zaczął głośniej pracować. Po 3 wizytach w serwisie, wymieniono wtryski. Niestety silnik nadal jest głośny. Zwłaszcza zimny. Podobno tak ma być. Dziwne stwierdzenie, ale to pewnie sugerowana odpowiedź producenta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny i dynamiczny. Systemy pracy ECO i SPORT idealne dla miasta i dynamicznej jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Szybkość zmiany biegów w automacie.
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Pojawiają się świsty po stronie kierowcy. Uszczelki gumowe przy krawędziach przepuszczają powietrze z zewnątrz. Niestety nie da się z tym nic zrobić. Brawa za odważna linie. Wygląda imponująco
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jest OK. Polecam opcje z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki kierowca i pasażer, wykluczają wygodna jazdę osób na tylnych siedzeniach. Bagażnik na zakupy. Wyjazd 4 osób na 2-tygodniowy urlop, to walka z bagażem i upychaniem części rzeczy na kolanach pasażerów.
1,0
Wyciszenie
Fatalne. Dłuższa podróż jest koszmarem. Bez dodatkowego w wyciszenie, jazda przestaje być przyjemnością. Wyciszenie to wydatek 4500zł ( drzwi, podłoga, nadkola, klapa bagażnika ).Przejazd 300km autostradą to koszmar. Po zakończonej jeździe, nie miałem ochoty ponownie wsiadać do auta. To największa wada tego modelu. Hyundai niestety odcina się od tego typu reklamacji. Szkoda, to może skutecznie odstraszyć klientów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość duże koszty eksploatacji. Spalanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Model z mocniejszym silnikiem benzynowym i automatyczna skrzynia biegów nie powinien kosztować więcej niż 90tyś. I to w wersji Style.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana wtrysków po 500kl

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Kona I Crossover