Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Kona I Crossover N

PanOlszaczek, 5 miesięcy temu
Silnik 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Kona I Crossover N 2.0 T-GDI 280KM 206kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów!
4,0
Całokształt
Hothatch dla kogoś, kto udostępnia auto partnerce i nie che być podejrzewany o próbę zamachu (tylko trzeba zakazać wciskania kolorowych przycisków na kierownicy :P ) Jak ktoś lubi macać i szukać miękkiego i luksusowego wykończenia to niech szuka innego auta. Ja patrzę na droge i trzymam kierownicę i dla mnie super :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zadyszka dopiero powyżej 200km/h - kwestia aerodynamiki
5,0
Skrzynia biegów
DCT z mokrym sprzęgłem. W trybach sportowych błyskawiczna zmiana biegów (auto czy łopatkami) - porónywalne z ZF
5,0
Układ jezdny
Zwinne i pewne prowadzenie. Stosukowo mały rozstaw osi ale przy większych prędkościach zaskakująco stabilnie. 4x4 wcale nie brakuje - poprawiłby się wyłącznie sprint do 100 kosztem natury hothatcha
3,0
Karoseria
Bardzo cienki i miękki lakier, brak ocynku.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest
4,0
Ergonomia
Fizyczne przyciski do klimy! Intuicyjna obsługa! Mogliby już dać sobie spokój z wajchą do wlewu paliwa i dwufunkcyjne sterowanie szybami tylko u kierowcy - nie rozumiem tej oszczędności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
1 strefa - nie wiem po co wiele stref w aucie - zwłaszcza niewielkim. Chłodzi, grzeje - jak powinna. Obsługa prosta i intuicyjna. Czego chcieć więcej?
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Maksymalnie 4 os dorosłe. Najlepiej 2+2 - z tyłu zauważalnie mniej miejsca.
3,0
Wyciszenie
Do 120km/h w miarę komfortowo. Wygłuszenia nie za wiele - zwłaszcza w nadkolach (opony też hałasują bardziej - twarde i szerokie). Powyżej 120 dochodzi szum powietrza. Przy użytkowaniu "dookoła komina" jest OK. To nie jest auto do szybkiej i cichej jazdy w trasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cęęsto wymienieć olej - Hyundai nie ściemnia nawet w instrukcji - co 6 - 10 tys. km. W skrzyni też. Dla mnie OK Napraw na własny koszt nie robiłem. Może (nie musi) być problerm z częściami mechanicznymi (nadwozie to zwykła kona)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę wnętrze mogło by być z lepszych materiałów. Za 200k w środku to zwykła plastikowa kona (poza kierownicą). Bardzo bogate wyposażenie (nawet przywoite audio ten KRELL) i pancerne spasowanie (nic nie trzeszy). Z niedostatkami i dziwnymi oszczędnościami: - "skóra" plastikowa - brak dwufunkcyjnego sterowania szybami poza oknem kierowcy - lakier rysujący się od patrzenia - braki podświetlenia klawiszy od lusterek - wssędobylki twardy plastik Generlanie za te cene kupuje się rewelacyjny napęd, ukłąd jezdny - mechanikę i wyposżenie (infotainment, komfort). Karoserią i panele wnętrza jako dodatek. 4 gwiazdki bo można narzekać, że drogo - ale taniej czegoś takiego nie kupisz....
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T-GDI 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Kona I Crossover N