Ocena kierowcy - Hyundai Kona I Crossover Electric
Cześć tu Sławomir ;),
7 dni temu
Silnik 64 kWh 204KM 150kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
58 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Tak jak to auto potrafi zaskoczyć to malo ktore potrafi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Troche za malo czuły system kontroli trakcji bo palenie gum z czasem zaczyna się nudzić.
5,0
Całokształt
Auto zadziwia swoją wysoką jakością. Wrażenia z jazdy są rewelacyjne. Mam wersję premium więc na brak wyposażenia nie mogę narzekać. Super ładne i komfortowe auto o dużym zasięgu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawie 400Nm robi taką robotę,że banan z twarzy nie schodzi. Opony lekko nie mają... Nie ma co sie rozpisywać ale ponad 200 koni z takim momentem gwarantuje mega komfort nawet najwybredniejszym.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsze w skrzyni biegów jest to że jej nie ma. Brak opóźnień,brak szarpania, brak problemów i brak strachu przed awarią.
4,0
Układ jezdny
Auto pewnie się prowadzi i zestrojenie zawieszenia jest kompromisem komfortu i sportu. System kontroli trakcji mógłby być trochę czulszy bo nie ma najmniejszego problemu ze zerwaniem przyczepności przyśpieszając nawet od 60km/h.
5,0
Karoseria
6 lat auto i jest jak nowe, zero nawet minimalnych ognisk rdzy. Blacha ocynkowana sprawdza sie super.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża mozliwość regulacji fotela w każdym zakresie pozwala na przyjęcie pozycji każdemu tak aby widoczność wokół auta była prawidlowa.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być i jedyne ale mam do przycisków trybu jazdy ktore może z przyzwyczajenia wole w formie joysticka którym szybciej i pewniej się operuje na parkingu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest w tym aucie idealna. Ogrzewanie jest poprostu genialne. Po nocy na mrozie okolo -2⁰C w kilkanaście sekund zaczyna lecieć już ciepłe powietrze. Rewelacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam niecałe 190cm i jest genialnie. Ktoś przy 2 metrach nie bedzie miał najmniejszego dyskomfortu ani klaustrofobii. Sprawa nieco komplikuje sie na tylnym siedzeniu za takim jegomościem bo przestrzeń na nogi jest bardzo ograniczona. Ktos z przodu z zakresu do 175cm pozwoli na tylnej kanapie podróżować z założonymi nogami ale wyżsi użytkownicy przednich miejsc musza pamiętać o tych z tyłu.
3,0
Wyciszenie
To jest najsłabszy punkt auta. Niestety przez brak silnika spalinowego wrażliwość na hałas wzrasta i szum opon oraz inne hałasy z drogi mocno sie przedostają do środka. Wyciszenie drzwi jest bardzo ubogie i nawet przy zamykaniu maja taki puszkowy odglos.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
64kWh bez problemu w zimie przy dynamicznej jeździe (trudno sie powstrzymać od niej) pozwala zrobić 420km. Tryb zimowy zjada troche zasięg przez temperaturę otoczenia ale również system ogrzewania akumulatorów. Latem 480 km nie sprawia problemów do przejechania. Ekonomika głównie zależna jest od kosztów ładowania a one są różne. Auto puki co jest bezawaryjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Hyundai oferuje dużo wiecej niż konkurencja z 4 kołami czy celownikiem na masce. Poniewaź nie mam kompleksów to wole zdecydowanie mojego Konę w premium niz kAudi bida edition 5 lat starsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To nie awaria tylko standard ze w takim typie nadwozia mimo iż jest wysokiej jakosci kamera to szybko sie brudzi i trzeba przecierać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tam nie ma sie co popsuć i tak tez jest.
Zużycie prądu dla silnika 64 kWh 204KM 150kW
Średni zasięg
457km
Średni maksymalny zasięg
460km
Średni minimalny zasięg
410km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
500km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
17,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
10,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania