Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Kona I Crossover Electric Facelifting

Łukasz, 13 dni temu
Silnik 39 kWh 136KM 100kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Kona I Crossover Electric Facelifting 39 kWh 136KM 100kW od 2021 - Oceń swoje auto
3,43
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Jako auto elektryczne, które użytkuję na co dzień i dodatkowo jako drugie auto, sprawdza się całkiem nieźle. Jest wygodne w codziennym użytkowaniu, dobrze sprawdza się w mieście, a zasięg wystarcza na standardowe potrzeby.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo że moc 136 KM nie robi wrażenia na papierze, to w praktyce moment obrotowy w elektryku robi swoje. W zakresie 0-70 km/h auto rusza bardzo dynamicznie i niewiele samochodów do 200 KM ma na skrzyżowaniu szansę się z nim zrównać. Ładowanie baterii teoretycznie powinno odbywać się z mocą maksymalnie 50 kW, jednak w praktyce wygląda to inaczej: W lecie, w idealnych warunkach (przy zakresie naładowania 15%-65%), auto rzeczywiście osiąga maksymalnie 46 kW, ale zazwyczaj moc utrzymuje się na poziomie 35 kW. W zimie przez cały proces ładowania moc nie przekracza 35 kW, co znacznie wydłuża czas ładowania.
5,0
Skrzynia biegów
Jak to w elektryku – nie ma do czego się przyczepić. Działa płynnie i bezproblemowo.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze, choć mogłoby być nieco sztywniejsze. Dzięki nisko osadzonemu środkowi ciężkości (baterie w podłodze) trzyma się drogi pewnie. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a tryby jazdy (Eco, Normal, Sport) dobrze dostosowują siłę wspomagania kierownicy, co oceniam na plus.
2,0
Karoseria
To zdecydowanie największy minus tego modelu. Blacha jest bardzo cienka – przy mocniejszym otwarciu drzwi widać, jak blacha przy zawiasach delikatnie pracuje. Po 20 000 km zaczął schodzić lakier bezbarwny na przednim błotniku (naprawione na gwarancji), a przedni zderzak szybko łapie odpryski.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobra, ale bez rewelacji – mogłoby być lepiej pod względem tylnej widoczności.Kamera cofania to dramat. moj telefn sprzed 15 lat mial lepsza kamere jak w tym acuei jest zastosowana. Jakos jest gorsza niz mozna sobie wyobrazic. Kamera ciagle sie brudzi a w nocy nie widac w niej praktycznie nic,.
3,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, obsługa intuicyjna. Moze ten tunel tylko toche za szeroki jest przez co kolano prawe cierpi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem klimatyzacja daje radę, ale w zimie ogrzewanie potrafi mocno drenować baterię. nawet i 25% calej baterie moze isc na ogrzewanie. I mowa tutaj o klimacie z maksymlanie niska temperatura -5 stopni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu miejsca jest wystarczająco. Tylna kanapa mogłaby być wygodniejsza, zwłaszcza dla wyższych pasażerów.
2,0
Wyciszenie
Do około 100 km/h auto jest dobrze wyciszone, powyżej tej prędkości pojawia się trochę hałasu od opon i wiatru. Mujnia automatyczna to robi wrazenie ze zaraz te auto sie rozpadnie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jako auto elektryczne Kona ma wysoką efektywność w ciepłe dni, ale w zimie zużycie energii jest katastrofalne. Latem, jadąc drogą krajową 80-100 km/h, można osiągnąć 14-15 kWh/100 km. Natomiast zimą zużycie potrafi wzrosnąć do 30 kWh/100 km, a czasami nawet więcej, co znacząco wpływa na realny zasięg. Czyli lato w miescie to ralny zasieg 260km, zima to realny zasie 170km
3,0
Stosunek jakość/cena
Jako auto elektryczne – OK, ale patrząc na jakość wykonania, cena jest za wysoka. Szybko mechacąca się wykładzina podłogowa w okolicy pedałów to coś, czego nie spodziewałbym się w 2-letnim aucie. Dla porównania – w moim 5-letnim aucie wykładzina wygląda lepiej niż tutaj.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic poważnego się nie zepsuło, ale auto jest nowe. Jedyną reklamacją była usterka w lecie – podczas skręcania kierownicą na parkingu pojawiało się głośne skrzypienie. Przy przebiegu 15 000 km wymieniono łożysko amortyzatora (lub coś podobnego).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.

Zużycie prądu dla silnika 39 kWh 136KM 100kW

Średni zasięg
237 km
Średni maksymalny zasięg
250 km
Średni minimalny zasięg
180 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
280 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
16,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
4,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,5 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Kona I Crossover Electric Facelifting