Silnik
: Dobry i niezawodny silnik, jeżeli nie zależy nam na osiągach. Bardzo dobrze znosi gaz. Oszczędny. Nie bierze oleju (od wymiany do wymiany).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Nieprzyjemny w prowadzeniu. Nie skutkuje naprawa zawieszenia, nawet z użyciem najlepszej jakości części.
Przeniesienie napędu
2,0
Całokształt
Wydaje się spory i wygodny, niestety to tylko złudzenie. Mały bagażnik, niewygodna pozycja za kierownicą, nie da się dobrze ustawić. Pomimo sporej mocy silnik nie daje rady go dobrze ciągnąć, Nieprecyzyjny układ kierowniczy. Jeżdżę nim 3 lata, zrobiłem prawie 100 tys. km, ale chyba już wystarczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie dobra jednostka, mało awaryjna, przyzwoite spalania (jeżeli nie ma się ciężkiej nogi), ale nie do tego samochodu. Nie wiem, z czego to wynika, może kwestia momentu obrotowego, ale w sumie i moc też, jak na taki ciężki samochód słaba. Dobrze znosi gaz, praktycznie nie ma dla niego znaczenia, czy to LPG, czy benzyna. Ogólnie bardzo oszczędny - 12 litrów gazu przy normalnej jeździe to wynik dla osobówki, a nie SUV'a.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólne wrażanie dobre. Trochę długie przełożenia i niewygodne położenie dźwigni zmiany biegów, ale to raczej wada wszystkich SUV'ów. Podczas zmiany biegów odnosi się wrażenie, że nie operuje się skrzynią, a joystickiem, chodzi bardzo lekko.
1,0
Układ jezdny
Układ jezdny zdecydowanie się nie udał. Już przy prędkościach rzędu 60-70 km/h samochód zaczyna pływać po jezdni, trzeba go cały czas pilnować. I nie jest to zużycie części, ale taką ma po prostu charakterystykę. Przy szybszej jeździe wymaga stałej "czujności". Występują też problemy z tylnym napędem, psuje się tam jakaś pompa, za której naprawę zapłaciłem ponad 3 tys. Wymieniłem praktycznie całe przednie i tylne zawieszenie. Dość drogie części zamienne. Ogólnie układ jezdny słaby i kosztowny w naprawach.
3,0
Karoseria
No cóż, mi podoba się średni, nie chodzi o wygląd. Zamykanie drzwi brzmi, jak w Żuku. Ja na szczęście tego jeszcze nie doświadczyłem ale według mechanika często rdzewieją klapy bagażnika i silnika. Warto też zwrócić uwagę, że często jest na nich gruby warstwa lakieru. Jeżeli ktoś mierzy miernikiem, to może się wydawać, że jest malowany, a w rzeczywistości tak mają fabrycznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, do przodu i na boki. Do tyłu w lusterkach też bardzo dobrze, ale przez szybę słabiutko. Gdyby nie czujniki parkowanie tyłem byłoby trudne, ale na szczęście są.
3,0
Ergonomia
Olbrzymim minusem jest pozycja za kierownicą. Pomimo, że fotel i kierownica mają bardzo duży zakres ustawień to nie da się ich ustawić tak, żeby dłuższa jazda nie "dawała w kość". Może ja jestem niewymiarowy, ale w wielu autach nie miałem tego problemu. Poza tym jest nieźle, do wszystkich włączników jest w miarę łatwy dostęp. No może beznadziejnie umieszczony przycisk "trip" do zmiany wyświetlania danych komputera - nie radzę sięgać w czasie jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie ma się do czego przyczepić, naprawdę jest OK. Dobrze grzeje, dobrze chłodzi. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że jest trochę metrów sześciennych i nie nagrzeje się, jak jakiś maluch, ale to jest w porządku. I ważna rzecz, że filtr kabinowy wymienia się bardzo łatwo, czego o wielu samochodach nie można powiedzieć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dużo, zarówno z przodu, jak i z tyłu. No chyba, że z tyłu będzie jechać dwie osoby po 190 cm. Trochę gorzej z profilowaniem tylnego fotela po środku, dla trzeciej osoby, ale to jest wada nie tylko tego samochodu. Po prostu większość tak ma. Jedną gwiazdkę natomiast odejmuje ze względu na bagażnik. Jak na takie auto jest niestety mały.
2,0
Wyciszenie
Jest głośny. Nie wyobrażam sobie, gdyby to był diesel. Słychać wszystko - silnik, koła, padający deszcz i tupiące jeże. Jest to bardzo męczące, szczególnie w czasie dłuższej jazdy. Ogólnie SUV'y nie są ciche i trzeba się z tym liczyć, ale ten przesadził.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna z LPG wychodzi bardzo dobrze. Przy normalnych dojazdach do pracy nie pali więcej niż 12 litrów gazu. Trzeba liczyć się natomiast z wysokimi kosztami napraw, w końcu to SUV. Przyznać mu jednak należy, że drobiazgi psują się rzadko, jak coś już walnie to konkretnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno to ocenić, ponieważ SUV'y są ogólnie za drogie w stosunku do swojej wartości (niestety przekonałem się o tym już po zakupie). Te akurat nie są najdroższe. Drugi raz SUV'a nie kupię, za te same pieniądze można mieć samochód dużo wygodniejszy i dający większą frajdę z jazdy. Ale to moje indywidualne zdanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi w tym samochodzie praktycznie się nie psują. Wymiana żarówek jest łatwa i bezproblemowa. Bezpiecznik nie spalił mi się nigdy. Pod tym względem nie ma mu czego zarzucić. Jeżeli olej wymienia się samemu to trzeba pamiętać, że 5 litrowa bańka to za mało, ale to nie jest wada, taką ma konstrukcję.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Psuje się rzadko, ale jeżeli tak się stanie to nie jest drobna naprawa i trzeba niestety sporo zapłacić. Nie mogę porównać z innymi SUV'ami, bo nie wiem, jakie tam bywają koszty. Ma po prostu elementy, które w nim się psują - z mojej wiedzy są to: zawieszenie, tylny napęd i blacha.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika Theta 2.0 MPI 163KM 120kW
[l/100km]