Przeniesienie napędu
: Slabe sprzeglo(smierdzi przy probie wykopania sie z zaspy przy zbyt wolnym puszczaniu sprzegla
5,0
Całokształt
Byc moze ocena jest troche na wyrost(po 100tys kilometrow moze ulec zmianie)ale na tle konkurencji auto wypada bardzo dobrze. Nie jest nudne ani bezplciowe. Zaprojektowane w sposow ktory wprawia w zaskoczenie nie tylko posiadaczy(nawet tych stereotypowych pseudo fanow marek niemieckich ktorzy na glos krzycza, ze to koreanski badziew a po cichu jak nikt nie patrzy ogladaja auto z kazdej strony na podjezdzie sasiada).
Wrażenia
4,0
Silnik
Szkoda ze nie ma 5sek do 100 i dynamiki na poziomie Formuly 1 ale to pewnie dlatego kubica nie jezdzi ix35. Czlowiek z ciezka noga i poprzyspiesza i powyprzedza. Jezeli ktos mysli ze na niskich obrotach ten silnik bedzie zachowywal sie jak diesel to niech go nie kupuje.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza bez problemow i jak narazie niezauwazylem zadnych niedorobek
5,0
Układ jezdny
Dziwne wspomaganie kierownicy(chyba jednak hydrauliczne bylo by lepsze niz elektryczne)Pomimo tego auto zachowuje sie rewelacyjnie na prostej i zakretach(bardziej jak kompakt niz SUV). Troche zbyt twarde zawieszenie powoduje ze auto buja na polnych drogach ale pewniej zachowuje sie na asfalcie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widac droge przed i za oraz z boku wiec narzekac nie mozna. Duze lusterka znacznie poprawiaja widocznosc do tylu a fotochromatyczne lusterko wsteczne to znakomity przyjaciel jezdzacych w nocy.
5,0
Ergonomia
Jedyna wada to przyciski od wlaczania blokady4x4, kontroli zjazdu/podjazdu oraz TRIP mogly by byc umieszczone w nieco latwiej dostepnym miejscu. Jesli chodzi o wszystko inne to koreanczycy w niemieckim biurze projektowym odrobili zadanie domowe
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dziala bez zarzutow, sprawnie i szybko osiaga temperarute a moja dziewczyna docenia bardzo podgrzewane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarowno kierowca jak i pasazer z boku siedzi bardzo wygodnie. Z tylu osoby powyzej 130kg lub 2m moga miec lekkie problemy. Brakuje mozliwosci regulacji pochylenia tylniej kanapy ale jest to problem tylko przy przy dlugich trasach z 4 pasazerami. Ogolnie ilosc miejsca oseniam bardzo wysoko.
5,0
Wyciszenie
Jezdzilem wczesniej dosc glosnym autem wiec w ix35 jestem pozytywnie zaskoczony. Klimatycacja zima dziala glosniej niz silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 10.5 srednie, w miescie nawet 14 to wiecej niz Fiat Seicento ale nie wiecej niz srednia malych SUVow na rynku. Jak ktos kupuje benzyne to raczej nie z oszczednosci na benzynie:p
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod lupa widac pare oszczednosci ktore zostaly wykonane tak by stosunek jakosci do ceny byl jak najwiekszy. Niedawno slyszalem okreslenie, ze to auto to tzw. "szpan dla plytkich kieszeni" I wiecie o czym to swiadczy? O wysokim stosunku jakosci do ceny:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ze wzgledu na maly przebieg nie jestem w stanie za wiele napisac. Drobne wady wieku dzieciecego ktore nie powinny moim zdaniem zanizac oceny o ile zostaja naprawione podczas akcji i przegladow.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt maly przebieg
Pb
- zużycie paliwa dla silnika Theta 2.0 MPI 163KM 120kW
[l/100km]