Samochód kupiony jako drugi samochód - używany 2-latek z przebiegiem 20 000 km. Uwagę zwraca ładna/nowoczesna sylwetka - w szczególności w porównaniu z użytkowaną wcześniej Fabią. Wersja Comfort pozytywnie zaskakuje również w środku.
Ocenę piszę po przejechaniu 1 tys. km - głównie w mieście. Czasem będę porównywał go do poprzednio użytkowanej Fabii - 1.4 75km, a czasami do użytkowanego równolegle Forda C-MAX II z2011 roku - z podobnym wolnossącym silnikiem 1.6 125KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
125 km w tym samochodzie daje radę. 160 km/h na autostradzie i miałem jeszcze trochę luzu pod pedałem. W mieście bardzo sprawnie można się poruszać - wyprzedzanie na 6. biegu to nie problem.
Skoda - na miasto ok. Powyzej 100km/h brakowało mocy.
Ford - silnik nie daje rady przy dużych prędkościach, a i po mieście muli.
4,0
Skrzynia biegów
6-cio biegowa skrzynia na miasto mało praktyczna. Przy prędkości autostradowej, powyżej 120km/h i tak jest głośno. Zmniejszone spalanie? - żart jakiś :).
4,0
Układ jezdny
Trochę mam wrażenie bujania/miękkości zawieszenia. Bardzo nieprzyjemne uczucie przy dużych wiatrach (orkan Ksawery, grudzień 2013). Trzeba było cały pilnować drogi przy prędkości 100-120. Na miasto bez problemu.
Z Fordem nie ma się co równać.
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem dobre. Na skrzyżowaniach trzeba patrzeć między słupkami.
5,0
Ergonomia
Bardzo fajna pozycja za kierownicą, podłokietnik dla kierowcy. Przyciski na kierownicy do sterowania komputerem/radiem/bluetoothem super. Największym bajerem jest chyba system do sterowani telefonem. Nie dość, że mówi po polsku, to jeszcze można wybierać kontakty z telefonu po polsku - jeszcze się zapyta czy zadzwonić na telefon domowy, czy komórkowy :))))))
Czujniki zapiętych pasów - na wszystkich 5 siedzeniach - w samochodzie tej klasy !
Podłokietnik z tyłu i przesuwana tylna kanapa - bajka.
Ma to co powinien mieć samochód. Koniec.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko odparowuje wnętrze - jednym przyciskiem. Wentylator niestety słychać nawet na najniższych obrotach. Mam wrażenie, że dosyć wolno rozgrzewa się silnik. Podczas przymrozków potrafi dmuchnąć zimnem przy ruszaniu spod świateł.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największa zaleta samochodu - bardzo dużo miejsca w środku dla czterech osób. Bagażnik 440 litrów, dzielony :)))))))
2,0
Wyciszenie
Nigdy w życiu nie jeździłem jeszcze tak głośnym samochodem.
0-40 km/h - cicho i przyjemnie
50-90 km/h - słychać szum opon i to w zależności od nawierzchni ! Na "starych", gładkich asfaltach dwa razy ciszej niż na nowych, szorstkich. Kuriozum. Mam wrażenie, że pomiędzy kołami, a wnętrzem samochodu są jakieś dziury w blacharce :((((((((
90-120 km/h - dochodzą szumy opływu powietrza - no trudno - wyścigówka to to nie jest.
+120km/h - zaczyna być słyszalny silnik, który dźwięczy trochę jak kosiarka - zacierająca się zresztą. Dźwięk jest dla mnie irytujący, w szczególności w porównaniu z podobnym silnikiem w Fordzie.
Pod względem wyciszenia, przegrywa z kretesem zarówno z C_MAXem jak i Fabią.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście - myślę, że będzie ok. 10 l/100km. W cyklu mieszanym 50/50 - tak jeżdżę codziennie - na razie komputer pokazuje 8l/100km. Zobaczymy jak będzie dalej. Zdecydowanie trzeba nauczyć się operować gazem i biegami.
Na razie wychodzi na to, że pali więcej zarówno od Fabii 1.4 75KM jak i C-Maxa 1.6 125KM.
4,0
Stosunek jakość/cena
Staram się, żeby minusy nie przysłoniły mi plusów, ale do tego potrzebuję jeszcze kilka miesięcy obserwacji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, pomimo, że kupiłem egzemplarz 2-letni z przebiegiem 19000km
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CVVT 125KM 92kW
[l/100km]