Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai ix20 Mikrovan

Prokurator, 12 lat temu
Silnik 1.6 CVVT 125KM 92kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai ix20 Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
3,31
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń - zarówno dla pasażerów, jak i możliwości bagażowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Praca przedniego zawieszenia (stuki) dyskwalifikuje ten samochód. Serwis uważa, że zawieszenie pracuje prawidłowo i że wszystko jest OK. No cóż, widocznie Hyundai nie zna pojęcia \"komfort\".
3,0
Całokształt
To mogłoby być naprawdę dobre auto. Nie za długie, a wygodnie i przestronne z dużymi możliwościami bagażowymi. Niestety zawieszenie jest na tyle niedopracowane, że autko sporo na tym traci. Gdyby je poprawili, samochód ten byłby bardzo dobrą ofertą na rynku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kulturalnie pracujący i dobrze wyciszony silnik. Niestety paliwożerny w mieście. W trasie OK. Po rozruchu dziwnie klekocze jak diesel, potem niemal niesłyszalny. Nie czuć tych 125KM, ale da się jeździć.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo łatwo, dość długi skok przełożeń. Niestety zdarza się, że po cofaniu nie można wrzucić ani 1 ani 2. Ponowne wciśnięcie sprzęgła nie zawsze pomaga. Gdy nie ma czasu na takie zabawy, jest to bardzo kłopotliwe. Dlatego tylko \"przeciętnie\".
1,0
Układ jezdny
Tu fatalnie. Praca przedniego zawieszenia (stuki) dyskwalifikuje ten samochód. Poza tym, trzeba uważać na łukach na nierównościach - auto lubi podskoczyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód o boki dobrze, tył gorzej, ale tragedii nie ma.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobrze - wszystko na swoim miejscu. Obsługa intuicyjna. Jedna tylko uwaga - bardzo duży skok sprzęgła. Jeśli ustawimy fotel, by wciskać sprzęgło do końca, hamulec i gaz są za blisko. Gdy ustawimy się dalej, tak by było wygodnie obsługiwać te dwa pedały, to trzeba się wyciągać, by wcisnąć do końca sprzęgło. To bardzo utrudnia zajęcie wygodnej pozycji (bo niestety z powyższego powodu takiej nie ma).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie bez uwag. Klima wyrabiała w największe upały. Szyby szybko odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale. Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Do góry też ;)
1,0
Wyciszenie
I tu mam dylemat. Samochód jest wyciszony dobrze. Jadąc po dobrej jakości drodze panuje cisza, ale wystarczy zjechać na gorszą drogę i zawieszenie z przodu daje nam znać, że jednak Hyundai nie zrobił aż takiego postępu, jak niektórzy uważają. W mojej 10-letniej Toyocie zawieszenie pracuje o niebo lepiej, a już na pewno nic nie stuka, nic nie klekocze. W nowym samochodzie uważam takie rzeczy za niedopuszczalne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie przyzwoicie, średnio jakieś 6,3l. Miasto zdecydowanie gorzej - w dużym mieście spokojnie można dobić do 10l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O tym beznadziejnym zawieszeniu już nawet nie chce mi się pisać. Poza tym coś chrobocze z przodu na biegu jałowym. Wizyta w serwisie pomogła w 50%. Usterka nie do końca wyeliminowana. Spasowanie zderzaków pozostawia wiele do życzenia. Podobno tylnego zderzaka nie da się wyregulować tak by dobrze licował z błotnikiem. Dla mnie to kpina. Trzaski (takie świerszczenia) z przednich słupków usunęli. Brawo ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze mnie nie uziemił.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CVVT 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai ix20 Mikrovan