Samochód używałem od nowości przez 5 lat. Auto bardzo przestronne, jak na swoje gabaryty, ale bardzo głośne wewnątrz. Zawieszenie tłucze od pierwszych kilometrów jak w 15 letnim samochodzie innej marki. Bardzo odczuwalny brak mocy a przy tym duży apetyt na benzynę. Na trasie powyżej 110 km/h robi się wir w zbiorniku.
Wrażenia
2,0
Silnik
Brak mocy, duże spalanie 7,5-8,5 l/100km. Jedyny plus to miarka oleju na tym samym poziomie od zmiany do zmiany oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia. Uchwyt dźwigni zmiany biegów "plastikowy" jak z poloneza. Brak "6-stki" wpływa na zużycie paliwa.
2,0
Układ jezdny
Najsłabszy punkt w samochodzie. Łomot od samej nowości. Wymieniane tylne amortyzatory na gwarancji ponieważ jeden "zapocił się". Bardzo intensywne wspomaganie powoduje że kierownicę należy trzymać dwoma rękami przy prędkości powyżej 120km/h.
3,0
Karoseria
Fabryczne spasowanie mało precyzyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
Dora widoczność do przodu i na boki. Do tyłu pomagają bardzo duże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Dźwignia kierunkowskazów bardzo daleko oddalona od koła kierownicy. Wygodne przednie fotele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń zaskakująco duża. Dużo miejsca na tylnej kanapie. Tylną kanapę można przesuwać. Bardzo pojemny bagażnik.
2,0
Wyciszenie
Hałas i łomot z przedniego zawieszenia.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie zużycie paliwa. Przegłądy w ASO około 600 zł. Szybko zużywają się klocki hamulcowe.
3,0
Stosunek jakość/cena
Chciałem kupić i30, żona namówiła mnie na ta taczkę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylny amortyzator, szybko zużywające się klocki hamulcowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było nic poważnego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 CVVT 90KM 66kW
[l/100km]