Pikaczu został zakupiony w przypływie szału, po kolejnej awarii w Megane. Chcieliśmy kupić nowe auto by pierwszy raz posiedzieć na nie wypierdzianym fotelu. Myśleliśmy o Clio ale dilerzy z opustami nie szaleli i te silniki od kosiarek. Skończyło się na Hyundai-u. Autko jest naprawdę wygodne, zwinne i pakowne. Jest tylko jedno ale nie bierzcie wersji 1.4 benzynowej jeżeli macie zamiar wyprzedzać inne auta. W 2 osoby jeszcze jedzie w 4 nie jedzie a toczy się, kręcenie silnika nie daje nic prócz wyższego spalania. CZy kupił bym drugi raz takie auto? Tak ale z 1.6 i wyższa wersję.
Cieżko mi okreslić jaki jest ten samochód, bo jest z jednej strony mechanicznie bardzo dobry , przemyślany , *****iście wygodny, pakowny bardziej niż na to wygląda i ogólnie ok. Z drugiej strony jakis taki bez jajeczny nie będe za nim tesknił gdy przyjdzie się pożegnać. Może to wina słabego silnika.
Wrażenia
2,0
Silnik
Sprawny cichutki i kulturalnie pracuje ale do tej budy za słaby i paliwożerny. 8 w mieście to nie jest dobry wynik. za mało mocy do wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze wchodzą elegancko, przełożenia dobrane w sam raz do tego silniczka.
3,0
Układ jezdny
To nie jest ścigacz, jest do bólu poprawny w zachowaniu na drodze, nie jest przyklejony jak focus, nie jest kanapą jak nubira , podskakuje na wybojach troszkę jak małe auto miejskie typu clio .Trzeba mieć świadomość że tył potrafi uskoczyć na nierówności terenu. Jeśli wcześniej nie doświadczyłeś czegoś takiego zawsze w schowku miej papier toaletowy i majtki na zmianę.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki troszku zasłaniają , do tyłu widać wystarczająco dużo
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką dokładnie tam gdzie odruchowo sięgasz łapcą.
Fotele wygodne, pozycja za kierownicą bardzo dobra i łatwo ją sobie ustawić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam climatronika czy innego automatu ale zimą grzeje latem ziębi i to konkretnie ciężko troszkę ustawić by klima nie zmroziła czoła przy nadmuchu na przednia szybę a jednocześnie schodziło się powietrze wewnątrz auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na 4 osobowa rodzinę jest doskonale, płaska podłoga z tyłu auta, przesuwana kanapa to jest to. w 5 osób to już troszkę ciężko , auto nie jest za szerokie.
4,0
Wyciszenie
Jeśli chodzi o prace silnika jest lepiej niż dobrze naprawdę trzeba się starać by go usłyszeć. wkurzające jest to ze musisz brać poprawkę na pieszych którzy ida przed maską i nie słyszą że za nimi toczy się samochód. Natomiast o pomstę do nieba wola wyciszenie nadkoli, wjeżdżając w słyszysz wyraźnie że ktoś karcherem leje wode do metalowego waidra.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jedzie a pali jakby jechał 8-8,5 w mieście to nie jest zadowalający wynik.
3,0
Stosunek jakość/cena
Raczej słabo , podstawowe wersje są biedne w wyposażeniu, te dobrze wyposażone w cenie średniego kompaktu. No i jest droższy od Vengi, należy postawić sobie pytanie czy za lepsze plastiki i bardziej staranny montaż warto dopłacić parę tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 CVVT 90KM 66kW
[l/100km]