Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai ix20 Mikrovan

Darioo, 8 lat temu
Silnik 1.4 CVVT 90KM 66kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai ix20 Mikrovan 1.4 CVVT 90KM 66kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie. Silnik na wolnych obrotach niesłyszalny nawet z działającą klimą, do 2500obr/min też znośnie. Ilość miejsca w środku i bagażniku w porównaniu do wymiarów zewnętrznych.
5,0
Całokształt
Auto kupione ze względu na ilość miejsca w środku w porównaniu do wymiarów zewnętrznych. No wyposażenie oraz rabat na jaki trafiłem (wyprzedaż rocznika) oraz dodatkowe wyposażenie (felgi aluminiowe z oponami letnimi i stalówki z zimowymi, czujniki cofania, dywaniki welurowe irabat i ubezpieczenie za 0,5% wartości auta. Jestem z auta w 99% zadowolony. Jeden procent, że nie wziąłem wersji z tempomatem - a potem nawet akcesoryjny był niedostępny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik może demonem mocy nie jest, ale do jazd miejskich i poza miejskich w sam raz. Komputer podpowiada, kiedy zmieniać biegi (w zależności od obciążenia - jedziemy delikatnie i na rozgrzanym silniku z 4 na 50 już przy 1900-2000 obr/min a jak depniemy do podłogi gaz to dopiero po 3500-4500 obr min). Dość równo rozwija moc. Ciągnie fajnie już od 1800obr/min (do 4-go biegu) powyżej 4500 obr/min jakby słabnie i nie ma go po co więcej kręcić. Krótkie trasy i "ciężka" prawa noga kierowcy spokojnie dobiają spalanie do 10L/ 100km
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to sportowa konstrukcja. Biegi wchodzą lekko - bez celowania. Jedynie przy chęci szybkiej zmiany z 1 na 2 czasem dwójka potrafiła zgrzytnąć(chyba z 3 razy na całym przejechanym dystansie (ponad 15 tys. km) Przydał by się szósty bieg, bo przy 140 kmh na 5 biegu mamy już ponad 4400 obr/min i już silnik nie dość, że jest słyszalny, to już za bardzo nie chce przyśpieszać. na płaskim kawałku autostrady max 160-165 i koniec.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie pasował akurat. Odpowiednio sprężysty, nie pochylał się tak jak megane scenic czy peugeot 2008 i nie podskakiwał na nierównościach. Kierownica przyjemnie lekko się kręci. Hamulce żyleta.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie przednie słupki ograniczały troszkę widoczność , ale wystarczy oderwać lekko plecy od oparcia i widać wszystko. Opcjonalne czujniki cofania (prezent od dealera) przy cofaniu bardzo pomcne
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą idealna super sprawa to podłokietnik kierowcy - szkoda, że pasażer już go nie ma nawet w najdroższej wersji - Venga tańsza i od podstawowej wesji już ma dwa podłokietniki ) Z tyłu też dużo miejsca. Fotele rzednie na których się siedzi a nie leży. Ładnie trzymią na boki i są wygodne - trasa nad polskie może ze śląska (10 godzin - bez bólu pleców i nóg). Tylne siedzenia też wygodne - przesuwane i z regulacją pochylenia oparć. Z tyłu pomiędzy fotelami płaska podłoga - brak tunelu środkowego. Bagażnik z regulowaną/obniżaną podłogą, duży + sortownik w bagażniki i gniazdko 12V. W wyższym położeniu podłogi po złożeniu tylnych fotel zupedłnie płaska podłoga i przestrzeń bagażowa długości ponad 1,5 metra. Wszystkie przełączniki pod ręką. Podobało mi się podświetlenie wskaźników i przycisków (regulowane niebieskie) z opcją DARK dla radia i panelu klimy (automatycznej) - szkoda, że nie wyłącza też zegara - takie małe niedopatrzenie projektantów Hyundaia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. Zimą po 3 kilometrach (-10 stopni na zewnątrz) w autku leciało już przyjemnie ciepłe powietrze i szyby odmrożone. Klima bez problemu schładzała wnętrze nawet w upały 2015 roku. Minus taki, że w ustawieniu AUTO, klima od razu chce schłodzić na maksa wnętrze i wentylatory włącza na maksa i wtedy słychać jakby był huragan w aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Przesuwana tylna kanapa z regulowanym pochyleniem oparć. Z tyłu zmieściłem fotelik, dla starszej córki, nosidełko dla młodszej córki i jeszcze żona tam siedziała pomiędzy nimi. Minus za podłokietnik z tyłu bez uchwytów na kubki - są w drzwiach miejsca na butelki.
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach silnik niesłyszalny nawet z włączoną klimą. Słychać za to opony (czy to zimowe Barum, czy letnie Continental), szczególnie na dziurawych poklejonych drogach, Jak jest gładki asfalt, lub betonowa droga wtedy jest cicho. No i powyżej 100 km/h szumi opływające powietrze. Dalej w środu można rozmawiać bez krzycznia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko ceny paliwa i jeden przegląd w aso za 600 zł. spalanie z całych 15 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to 7,3L/100km (producent w danych technicznych podawał 7,4 średnie). Na ostatnim baku pokazywał 6,5
4,0
Stosunek jakość/cena
Za mój konkretny egzemplarz wersja Comfort oraz alufelgi i czujniki cofania, dywaniki welurowe plus promocja za wyprzedaż rocznika - bardzo opłacalne
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 CVVT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai ix20 Mikrovan