Inne
: Wyciszenie. Silnik na wolnych obrotach niesłyszalny nawet z działającą klimą, do 2500obr/min też znośnie. Ilość miejsca w środku i bagażniku w porównaniu do wymiarów zewnętrznych.
5,0
Całokształt
Auto kupione ze względu na ilość miejsca w środku w porównaniu do wymiarów zewnętrznych. No wyposażenie oraz rabat na jaki trafiłem (wyprzedaż rocznika) oraz dodatkowe wyposażenie (felgi aluminiowe z oponami letnimi i stalówki z zimowymi, czujniki cofania, dywaniki welurowe irabat i ubezpieczenie za 0,5% wartości auta. Jestem z auta w 99% zadowolony. Jeden procent, że nie wziąłem wersji z tempomatem - a potem nawet akcesoryjny był niedostępny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik może demonem mocy nie jest, ale do jazd miejskich i poza miejskich w sam raz. Komputer podpowiada, kiedy zmieniać biegi (w zależności od obciążenia - jedziemy delikatnie i na rozgrzanym silniku z 4 na 50 już przy 1900-2000 obr/min a jak depniemy do podłogi gaz to dopiero po 3500-4500 obr min). Dość równo rozwija moc. Ciągnie fajnie już od 1800obr/min (do 4-go biegu) powyżej 4500 obr/min jakby słabnie i nie ma go po co więcej kręcić. Krótkie trasy i "ciężka" prawa noga kierowcy spokojnie dobiają spalanie do 10L/ 100km
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to sportowa konstrukcja. Biegi wchodzą lekko - bez celowania. Jedynie przy chęci szybkiej zmiany z 1 na 2 czasem dwójka potrafiła zgrzytnąć(chyba z 3 razy na całym przejechanym dystansie (ponad 15 tys. km) Przydał by się szósty bieg, bo przy 140 kmh na 5 biegu mamy już ponad 4400 obr/min i już silnik nie dość, że jest słyszalny, to już za bardzo nie chce przyśpieszać. na płaskim kawałku autostrady max 160-165 i koniec.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie pasował akurat. Odpowiednio sprężysty, nie pochylał się tak jak megane scenic czy peugeot 2008 i nie podskakiwał na nierównościach. Kierownica przyjemnie lekko się kręci. Hamulce żyleta.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie przednie słupki ograniczały troszkę widoczność , ale wystarczy oderwać lekko plecy od oparcia i widać wszystko. Opcjonalne czujniki cofania (prezent od dealera) przy cofaniu bardzo pomcne
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą idealna super sprawa to podłokietnik kierowcy - szkoda, że pasażer już go nie ma nawet w najdroższej wersji - Venga tańsza i od podstawowej wesji już ma dwa podłokietniki ) Z tyłu też dużo miejsca. Fotele rzednie na których się siedzi a nie leży. Ładnie trzymią na boki i są wygodne - trasa nad polskie może ze śląska (10 godzin - bez bólu pleców i nóg). Tylne siedzenia też wygodne - przesuwane i z regulacją pochylenia oparć. Z tyłu pomiędzy fotelami płaska podłoga - brak tunelu środkowego. Bagażnik z regulowaną/obniżaną podłogą, duży + sortownik w bagażniki i gniazdko 12V. W wyższym położeniu podłogi po złożeniu tylnych fotel zupedłnie płaska podłoga i przestrzeń bagażowa długości ponad 1,5 metra. Wszystkie przełączniki pod ręką. Podobało mi się podświetlenie wskaźników i przycisków (regulowane niebieskie) z opcją DARK dla radia i panelu klimy (automatycznej) - szkoda, że nie wyłącza też zegara - takie małe niedopatrzenie projektantów Hyundaia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. Zimą po 3 kilometrach (-10 stopni na zewnątrz) w autku leciało już przyjemnie ciepłe powietrze i szyby odmrożone. Klima bez problemu schładzała wnętrze nawet w upały 2015 roku. Minus taki, że w ustawieniu AUTO, klima od razu chce schłodzić na maksa wnętrze i wentylatory włącza na maksa i wtedy słychać jakby był huragan w aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Przesuwana tylna kanapa z regulowanym pochyleniem oparć. Z tyłu zmieściłem fotelik, dla starszej córki, nosidełko dla młodszej córki i jeszcze żona tam siedziała pomiędzy nimi. Minus za podłokietnik z tyłu bez uchwytów na kubki - są w drzwiach miejsca na butelki.
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach silnik niesłyszalny nawet z włączoną klimą. Słychać za to opony (czy to zimowe Barum, czy letnie Continental), szczególnie na dziurawych poklejonych drogach, Jak jest gładki asfalt, lub betonowa droga wtedy jest cicho. No i powyżej 100 km/h szumi opływające powietrze. Dalej w środu można rozmawiać bez krzycznia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko ceny paliwa i jeden przegląd w aso za 600 zł. spalanie z całych 15 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to 7,3L/100km (producent w danych technicznych podawał 7,4 średnie). Na ostatnim baku pokazywał 6,5
4,0
Stosunek jakość/cena
Za mój konkretny egzemplarz wersja Comfort oraz alufelgi i czujniki cofania, dywaniki welurowe plus promocja za wyprzedaż rocznika - bardzo opłacalne
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 CVVT 90KM 66kW
[l/100km]