Ładna sylwetka i lepsze materiały wykończeniowe niż w KIA, to elementy przemawiające za zakupem ix20. Wykończenie nie jest takie jednak w autach niemieckich - trochę brakuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik na miasto ok, ale w mieście potrafi wchłonąć 10 l/100KM. Do 120 km/h nie słychać go wcale.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, ale jedynka potrafi grymasić - Trzeba ja dopchnąć. Przełożenia w czasie trasy super
4,0
Układ jezdny
Przez swoją wysokość autko nerwowo zachowuje się na zakrętach. Wspomaganie bardzo \"luźne\" trzeba się przyzwyczaić.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo, ale za to wielkie lusterka boczne wielkości patelni pozwalają opanować to co się dzieje za autkiem. Przód - boczne słupki, trzeba znaleźć swoje miejsce do obserwowania.
5,0
Ergonomia
No tutaj to majstersztyk, wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch mocny, w czasie przełączania - szyba,front,nogi - widać że rozdziela jedne nadmuch ale działa przyzwoicie. Szybko się nagrzewa. Rozmrażanie szyby przedniej działa dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, mam 175 cm ale koleś 200 cm też będzie miał masę miejsca do dachu.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120 dopiero słuchać silnik. Koła i szum na drzwiach słychać przy 90-100
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej masie średnie spalanie nie można oczekiwać na poziomie 6l/100, raczej 7-8 l /100
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 9000 km nie ma na razie mowy o usterkach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 CVVT 90KM 66kW
[l/100km]