Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai IONIQ Hatchback

wodolot, 5 lat temu
Silnik 1.6 GDi 141KM 104kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai IONIQ Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód nad wyraz praktyczny i do miasta i na dłuższe trasy. Kilkakrotnie przejechałem nim trasę do Włoch i z powrotem latem i zimą. Standardowo codzienna jazda do pracy i z powrotem około 10 km. oraz po mieście około 1000-1500 km. miesięcznie. Przyspieszenie w razie konieczności w pełni wystarczające ( no chyba że ktoś jest typowym "rajdowcem").Jazda na prądzie możliwa nawet przy prędkości 160 km. na godzinę ( co prawda tylko kilka minut) do wyczerpania prądu. To mój pierwszy samochód hybrydowy ( poprzednio miałem Avensis 2,0 Benzynę, automat). Jeżdżę od niespełna 40 lat. Muszę przyznać, że miałem zawsze "ciężką nogę" ale hybryda sama automatycznie zmusza cię do kontroli zużycia benzyny ( prądu) i automatycznie odpuszczasz gaz. W stosunku do poprzedniego samochodu zużycie paliwa spadło o połowę. Częściowo za sprawą hybrydy, a częściowo wyświetlaczy pokazujących aktualne zużycie paliwa. Polecam ten samochód. Widzę że na ulicach jednak królują toyoty ( chciałem kupić pierwotnie CHR-kę, ale jestem zadowolony z wyboru hyundaia). Ostatnia sprawa dotycząca spalania. Średnie zużycie paliwa po 30 000 km. to 5,6 l/100 km. Jadąc na wybranym względnie płaskim odcinku bez nagłego przyspieszania i hamując 1 km przed widocznymi czerwonymi światłami jestem w stanie uzyskać średnią nawet 2,9 l/100 km. Jadąc na autostradzie 100km/h -5 l/100 a nawet mniej, 120 km/h -5 do 6l/100 140km/h - 7l/100 160km/h -8l/100 Podawanie zużycia około 4 l/100km. przepraszam ale to trzeba być zawalidrogą.
Wrażenia
5,0
Silnik
W pełni wydolny przy przyspieszeniach i jak do tej pory nie zawodny.
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do automatycznej skrzyni toyoty, którą miałem w Avensisce ( i nie narzekałem mimo CVT) wydaje się bez wielkich różnic.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Rzeczywiście widoczność do tyłu nie najlepsza jeśli patrzymy w lusterko, jednak przy cofaniu nie stanowi to problemu dzięki kamerze cofania. Lepsza widoczność niż w CHR-ce toyoty.
5,0
Ergonomia
Nic tu nie można zarzucić
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, ale co do wentylacji w poprzednich samochodach bywał lepiej ( szczególnie w Mercedesie E klasy)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera przestrzeni dostatecznie dużo. Z tyłu na nogi wystarczy, ale przy wzroście powyżej 180 cm. płowa trze w podsufitkę.
3,0
Wyciszenie
Tu można jeszcze popracować. Słychać za bardzo opony. Co do dziwnego, głośnego dźwięku przy mocnym przyciśnięciu gazu ( na który skarżą się inni) nie zgadzam się z tym. Po prostu człowiek przyzwyczaja się przy prędkościach poniżej 120 km/h do ciszy w samochodzie dzięki sprawnie działającej hybrydzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy serwisowe w normie I około 850 zł, II - 1300 zł. Za paliwo płacę znacznie mniej niż przy poprzednich samochodzach
5,0
Stosunek jakość/cena
OK
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ze względu na niezbyt częste używanie tarcz hamulcowych (hamowanie z odzyskaniem energii ) szczególnie z tyłu słychać tarcia i trzeba w trakcie serwisu oczyszczać elementy szczęk hamulcowych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai IONIQ Hatchback