Samochód nad wyraz praktyczny i do miasta i na dłuższe trasy. Kilkakrotnie przejechałem nim trasę do Włoch i z powrotem latem i zimą. Standardowo codzienna jazda do pracy i z powrotem około 10 km. oraz po mieście około 1000-1500 km. miesięcznie. Przyspieszenie w razie konieczności w pełni wystarczające ( no chyba że ktoś jest typowym "rajdowcem").Jazda na prądzie możliwa nawet przy prędkości 160 km. na godzinę ( co prawda tylko kilka minut) do wyczerpania prądu. To mój pierwszy samochód hybrydowy ( poprzednio miałem Avensis 2,0 Benzynę, automat). Jeżdżę od niespełna 40 lat. Muszę przyznać, że miałem zawsze "ciężką nogę" ale hybryda sama automatycznie zmusza cię do kontroli zużycia benzyny ( prądu) i automatycznie odpuszczasz gaz. W stosunku do poprzedniego samochodu zużycie paliwa spadło o połowę. Częściowo za sprawą hybrydy, a częściowo wyświetlaczy pokazujących aktualne zużycie paliwa. Polecam ten samochód. Widzę że na ulicach jednak królują toyoty ( chciałem kupić pierwotnie CHR-kę, ale jestem zadowolony z wyboru hyundaia). Ostatnia sprawa dotycząca spalania. Średnie zużycie paliwa po 30 000 km. to 5,6 l/100 km. Jadąc na wybranym względnie płaskim odcinku bez nagłego przyspieszania i hamując 1 km przed widocznymi czerwonymi światłami jestem w stanie uzyskać średnią nawet 2,9 l/100 km. Jadąc na autostradzie 100km/h -5 l/100 a nawet mniej, 120 km/h -5 do 6l/100 140km/h - 7l/100 160km/h -8l/100
Podawanie zużycia około 4 l/100km. przepraszam ale to trzeba być zawalidrogą.
Wrażenia
5,0
Silnik
W pełni wydolny przy przyspieszeniach i jak do tej pory nie zawodny.
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do automatycznej skrzyni toyoty, którą miałem w Avensisce ( i nie narzekałem mimo CVT) wydaje się bez wielkich różnic.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Rzeczywiście widoczność do tyłu nie najlepsza jeśli patrzymy w lusterko, jednak przy cofaniu nie stanowi to problemu dzięki kamerze cofania. Lepsza widoczność niż w CHR-ce toyoty.
5,0
Ergonomia
Nic tu nie można zarzucić
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, ale co do wentylacji w poprzednich samochodach bywał lepiej ( szczególnie w Mercedesie E klasy)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera przestrzeni dostatecznie dużo. Z tyłu na nogi wystarczy, ale przy wzroście powyżej 180 cm. płowa trze w podsufitkę.
3,0
Wyciszenie
Tu można jeszcze popracować. Słychać za bardzo opony. Co do dziwnego, głośnego dźwięku przy mocnym przyciśnięciu gazu ( na który skarżą się inni) nie zgadzam się z tym. Po prostu człowiek przyzwyczaja się przy prędkościach poniżej 120 km/h do ciszy w samochodzie dzięki sprawnie działającej hybrydzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy serwisowe w normie I około 850 zł, II - 1300 zł. Za paliwo płacę znacznie mniej niż przy poprzednich samochodzach
5,0
Stosunek jakość/cena
OK
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ze względu na niezbyt częste używanie tarcz hamulcowych (hamowanie z odzyskaniem energii ) szczególnie z tyłu słychać tarcia i trzeba w trakcie serwisu oczyszczać elementy szczęk hamulcowych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi 141KM 104kW
[l/100km]