Układ hamulcowy
: Pierwsza wymiana klocków zaplanowana na 160 tyś. kilometrów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wiatraczek klimatyzacji
5,0
Całokształt
Auto sprawdziło się i sprawdza w 100%. Jest wykorzystywane do pracy a także w celach usługowych (UBER).
Wrażenia
5,0
Silnik
To naprawdę bardzo mocna strona tego auta. Nie jest to demon przyspieszenia i prędkości ale robi swoje. Jest ekonomiczny i trwały. Czasami w ogóle zapominam o jego istnieniu - zwłaszcza że czasami, przy sprzyjających warunkach można poszybować w trybie elektrycznym z prędkością około 90 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Rozwiązanie ze skrzynią dwusprzęgłową nokautuje rozwiązania Toyoty przede wszystkim płynnością i "błogosławioną" ciszą.
Miałem okazję do osobistych porównań bo wykorzystuję również hybrydowego Aurisa. Trudno wypowiadać się na temat trwałości choć po przejechaniu 120 tyś . km nie było z nią żadnych kłopotów. Brakuje może odrobinę toyotowskiego trybu "B" ale da się bez tego żyć
5,0
Układ jezdny
Być może trochę "twardy" ale z dużym poczuciem bezpieczeństwa i stabilności. Klocki hamulcowe nie wymieniane od nowości (rewelacja!) zużyte przy 120 tyś. km w 20%.
5,0
Karoseria
Trudno się do czegokolwiek przyczepić - polecam zwłaszcza biały kolor.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tylnej szyby trzeba się przyzwyczaić ale rekompensuje to przy cofaniu kamera i dość duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Przesiadłem się z VW Golfa VI i nie miałem ani przez chwilę problemu z odnalezieniem się w tym aucie. Wszystko jest na swoim, przewidywalnym miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mały problem a psujący wrażenie - silniczek nawiewu po 80 tyś. km stał się "świerszczem". Dwukrotnie był już smarowany i wszystko wracało do nieznośnego piszczenia. Przy samochodzie który często porusza się w absolutnej ciszy wrażenie nieciekawe
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę dużo - niestety zbyt krótkie siedziska i brak bocznego trzymania w fotelach psują nieco wrażenie.
4,0
Wyciszenie
W warunkach miejskich i do prędkości około 90 km/h super, powyżej niestety dużo gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis Hyundaia cenowo jak najbardziej konkurencyjny - wydanie około 750 PLN co 15000 km to nie dramat. Tym bardziej, że tak naprawdę nie było konieczności specjalnej ingerencji mechaników. Przy 110 tyś. km padł standardowy akumulator rozruchowy (objęty gwarancją). Co do spalania auto intensywnie eksploatowane w mieście (95% przebiegu) - zima około 5 - 5,2 litra/100 km. Lato 4,2 - 4,7 litra/100 km. Mój rekord 3,7 l/100 km. Myślę, że przy 17 calowych kołach raczej trudno zejść niżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Użytkuje najwyższą wersję wyposażenia łącznie ze skórzanymi i wentylowanymi fotelami. Auto po rabacie kosztowało 112 tyś. PLN.
Przekładając to na głównego konkurenta a więc TOYOTĘ PRIUS w najwyższej wersji wyposażenia to różnica około 30 tyś. PLN. Stąd moja ocena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik i wiatraczek klimatyzacji.
Akumulator rozruchowy.
I jedno i drugie objęte gwarancją
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi 141KM 104kW
[l/100km]