Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai IONIQ 5 Crossover

Andy, 2 lata temu
Silnik 73 kWh 305KM 224kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai IONIQ 5 Crossover 73 kWh 305KM 224kW 2021-2022 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Odczuwalne przyśpieszenie jest naprawdę mega.
Inne : Ogromna ilość miejsca w środku i bardzo wysoki komfort jazdy odczuwalny na długich trasach
Układ elektryczny : Bardzo szybkie ładowanie na dobrych ładowarkach np. IONITY
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Skrzypiące plastiki w tylnej części auta ...
5,0
Całokształt
Jestem pod ogromnym wrażeniem tego auta. Jest to mój pierwszy elektryk więc mogę tylko porównać do spalinówek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża moc i ogromny moment obrotowy ( 605 Nm ) wciskają w fotel natychmiast po depnięciu w akcelerator.
5,0
Skrzynia biegów
Brak skrzyni biegów - działa jak potencjometr dostarczając odpowiednią ilość energii do silnika.
5,0
Układ jezdny
Pomimo bardzo dobrych osiągów nie jest to auto nastawione sportowe doznania - raczej na długie trasy w komfortowych warunkach.
4,0
Karoseria
Po 2-3 tys km zaczęły się pojawiać dokuczliwe skrzypienia i trzeszczenie w tylnej części auta. Serwis HYUNDAI niestety nie chce tego usunąć. Jest to jakaś wada tego modelu, złe spasowanie albo wadliwe materiały - na forach użytkownicy piszą o tym.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag. Na plus kamerka cofania przyzwoitej jakości
5,0
Ergonomia
Po krótkim zapoznaniu się ze szczegółami ustawień wydaje mi się że wszystko jest pod ręką chociaż wolałbym żeby jeszcze więcej funkcji można było obsłużyć fizycznymi przyciskami a nie w ustawieniach - np grzane fotele czy grzana kierownica. Ale aktualnie to plaga większości nowych aut.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna, skuteczna również na tylnych siedzieniach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń do dyspozycji jest ogromna zarówno z przodu jak z tyłu. Ja mam 188 cm i przy siedzeniu ustawionym dla mnie mam na tylnej kanapie jeszcze ca 20-25 cm od kolan do przednich foteli. To robi wrażenie.
5,0
Wyciszenie
Do 100-120 km/h jest bardzo cicho. Powyżej słychać owiewające powietrze i szum opon. Generalnie jest znacznie ciszej niż się spodziewałem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prąd ma z własnej fotowoltaiki więc ładuję się w 90% za darmo. O innych kosztach nie piszę ponieważ auto mam w wynajmie długookresowym gdzie w racie mam wszystko oprócz paliwa czyli prądu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdanie trudno znaleźć aktualnie na rynku lepszą relację jakość/cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak, chyba że skrzypienie plastików uznamy z taki drobny feler
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Zużycie prądu dla silnika 73 kWh 305KM 224kW

Średni zasięg
413 km
Średni maksymalny zasięg
460 km
Średni minimalny zasięg
300 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
480 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
6,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
6,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai IONIQ 5 Crossover