Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i40 Sedan

Radek, 7 lat temu
Silnik 2.0 GDI 178KM 131kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI 178KM 131kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękna karoseria (choć to rzecz gustu) kojarząca mi się w czarnym kolorze z przyczajonym dzikim kotem...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czujniki parkowania wymienione wszystkie na gwarancji.
5,0
Całokształt
Brak jakichkolwiek usterek (jak w każdym moim Hyundaiu) nie licząc wymienionych na gwarancji wszystkich (przód i tył) czujników parkowania. Widocznie fabrycznie wyposażony był w wadliwą serię czujników, bo serwis nie był tym faktem zaskoczony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bałem się, że przesiadając się z Sonaty 3.3 245KM będę czuł totalny dyskomfort, ale okazało się lepiej niż myślałem. Oczywiście czterocylindrowy 2.0 nie ma takiego odejścia, jak V6, ale wielkiej krzywdy nie ma. Zwłaszcza elastyczność jest naprawdę wystarczająca. Na niemieckich autostradach utrzymywanie stałej prędkości 180-200 km/h nie stanowi żadnego problemu. Do tego wyciszenie wnętrza jest bardzo przyzwoite.
5,0
Skrzynia biegów
Fantastycznie miękka i precyzyjna. Na początku trzeba się jej oczywiście nauczyć (jak głęboko wcisnąć pedał gazu, żeby zredukować bieg o jeden lub dwa w dół), ale po paru próbach wszystko pracuje jak w zegarku. Nie odczuwam potrzeby wciskania przycisku SPORT, bo poza podniesieniem obrotów na każdym biegu i późniejszym włączeniem kolejnego biegu nie odczuwam wielkich różnic w temperamencie auta.
4,0
Układ jezdny
Generalnie jest ok, ale zawieszenie na dużych nierównościach (zwłaszcza dziurach i ostrych wyrwach) jest dla mnie trochę za głośne. Myślę, że w następnej generacji i40 ten mankament zostanie wyeliminowany tak jak poprawiono to w nowej Kii Optimie 2016. Właśnie głośne i nieharmonijne zawieszenie jest dla mnie największą bolączką tego bardzo dobrego samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Akustyczny dobrze, zawieszenie już opisałem. Mam wersję Premium z kompletnym wyposażeniem, więc zabawki typu: ogrzewana kierownica, wentylowane i chłodzone fotele, ogrzewane siedzenia tylnej kanapy, precyzyjna nawigacja, nieźle grający zestaw Infinity (którego największym mankamentem jest brak odtwarzania plików FLAC), bezkluczykowe otwieranie i zamykanie auta i bagażnika i cała masa innych tylko wywołują banana na twarzy...
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja latem chłodzi błyskawicznie, zimą ogrzewanie auta zaczyna być odczuwalne po kilkuset metrach. Od 4 lat zimą nie używam rękawiczek w samochodzie, bo zanim zamknę garaż i przygotuję się do jazdy (pasy, lusterka) kierownica jest już ciepła.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedynie Skoda Superb oferuje więcej miejsca na kolana i to tylko z tyłu, ale i tak na przednich i tylnych siedzeniach lepiej mi się siedzi w Hyundaiu ze względu na lepsze wyprofilowanie kanapy i siedzeń.
5,0
Wyciszenie
Zaraz po odebraniu auta od dealera, dodatkowo wyciszyłem całe nadwozie w profesjonalnej firmie (robię tak programowo z każdym nowym autem), więc jest bardzo dobrze!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedynym kosztem jest paliwo i ubezpieczenia. Samochód jest leasingowany w wariancie pełnego serwisu, więc nawet nie wiem czy serwis Hyundaia jest drogi, czy tani? Spalanie w mieście ok 10l, na trasie 7,5-8l, czyli jak na 178KM do zaakceptowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Od 1991 roku jeżdżę Hyundaiami, najpierw Pony, potem 5 kolejnych generacji Sonaty i od 2013 następcą Sonaty - i40. Jestem więc bezpośrednim świadkiem nieprawdopodobnego progresu jakościowego Hyundaia. Mam na myśli materiały, komponenty i silniki, bo jeśli chodzi o usterki, to w żadnym dotychczasowym Hyundaiu nie zepsuło mi się kompletnie nic. Jeździłem tylko na przeglądy serwisowe, lałem benzynę i tyle...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki parkowania - wymienione wszystkie na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 GDI 178KM 131kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i40 Sedan