Wygodny, wystarczająco przestronny w kabinie, całkiem niezła jakość jak na budżetowego przedstawiciela segmentu D. Piszę to jako użytkownik nie związany emocjonalnie z autem bo to samochód służbowy :) Hyundaiami i40 jeżdżę od 6 lat, wersja I przez 4 lata zrobiłem 200 tys. km a obecna ponad 100 tys przez 2 lata. Silnik jak na tak małą moc zaskakująco dynamiczny. Co prawda przy dużych prędkościach (ponad 170 km/h) brakuje mocy i długo trwa zanim osiągnie 195 ale naprawdę daje radę. Bardzo dobrze trzyma się drogi, lepiej po założeniu opon 225/40/R18 bo na fabrycznych 205/55/16 bujało nim trochę. Silnik po 50 tys. zaczął się grzać i musieli go wymienić na gwarancji. Poza tym słabe sprzęgło bo pada po ok. 100 tys. km i nie jest to przypadłość mojego stylu jazdy bo w 10 flotowych autach prawie wszystkie padły między 100-130 tys.km. Poza sprzęgłem oraz wymianą silnika na gwarancji nic więcej się nie psuło. Nie było problemów z zawieszeniem, elektryką, skrzynią biegów etc. Gdybym dla siebie kupował na pewno wybrałbym wersję kombi bo sedan choć lepiej wygląda jest mało praktyczny. Spory bagażnik do którego trudno cokolwiek załadować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny pomimo 115KM, z chipem podniesiona do 145KM. Ale większość jeździłem na 115KM.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Korozja przy nadszybiu szyby czołowej. Miejsce bardzo narażone na odpryski lakieru, w większości i40 widziałem problem w tym miejscu. W każdym aucie z floty się to przytrafia. Odpryski lakieru na masce. Korozja w 2 letnim aucie już w kilku miejscach uszkodzenia lakieru się pojawiła. Podczas przeglądu karoserii w ASO twierdzą że to uszkodzenia mechaniczne i gwarancja tego nie obejmuje. Słabo, bo gdyby to był mój samochód prywatny za ciężko zarobione pieniądze szlag by mnie trafił.
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu w sedanie. Z przodu bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami zawiesza się klima to znaczy zamarza i trzeba wyłączyć klimę aby odmarzła bo inaczej nawet wiatraki nie działają.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu dużo przestrzeni dla pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik, sprzęgło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 115KM 85kW
[l/100km]