Auto ładne, dobrze wyposażone i przede wszystkim duże w środku. Niestety dobre do miasta i wypad "czasami nad morze", na pewno nie do jazdy autostradowej. Trzeba pilnować go po drodze i powyżej 140 głośno w środku (silnik hałasuje) , pomimo 7 biegów. Zawieszenie komfortowe ale precyzja prowadzenia zawodzi.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik z autem radzi sobie nieźle, jednak czuć że to pojemność 1.7 - po wciśnięciu gazu na maxa kręci się wysoko prawie jak benzyna. Niestety na wyższych obrotach silnik jest głośny. Czuć, że silnik jest wyżyłowany- 141 koni daje rade, ale przydałaby się większa pojemność.
3,0
Skrzynia biegów
Przy bardzo spokojnej jeździe jest ok. biegi ładnie wchodzą nie szarpią, ale jak chcemy dać kick down możemy się rozczarować - oprócz wycia niewiele się dzieje - silnik bez potrzeby kręci się zbyt wysoko i wyje. Podczas jazdy autostradowej przełączam na manual, a mimo to przy dodaniu mocniej gazu skrzynia redukuje nawet do 5 przy 140 - i znowu wycie, a osiągi żadne. Generalnie to nie VW czy BMW.
3,0
Układ jezdny
Poprzedni (od nowości) i40 1.6 b 2013 r. beznadzieja - latał po drodze i trzeba było się natrudzić, żeby jechał prosto, wspomaganie zbyt czułe. Obecny ma funkcję sport - trochę lepiej, ale szału nie ma. Auto nie oddaje precyzji prowadzenia. W porównaniu z Mazdą 6 czy Subaru to przepaść!. Nawet Skoda Octavia prowadzi się pewniej.
Komfort
3,0
Widoczność
Zawieszenie ok, fotele niezłe, ale zarówno i40 1.6 głośny powyżej 140 (nadmierne wycie silnika) jak i obecny silnik diesla - nie pomaga nawet 7 bieg, przekraczamy 140 i znowu wycie. Tylna kanapa zapewnia miłe warunki do podróżowania.
4,0
Ergonomia
Nieźle
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna, trochę głośna przy wyższych obrotach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w porządku, z tyłu duuużo miejsca, co zresztą sprawiło, że pojawił się znowu i40. 2+2 +duży bagażnik=zadowolenie.
2,0
Wyciszenie
1.6b czy 1.7d ten sam problem na autostradzie przy większych prędkościach tj. powyżej 140 nadmierna słyszalność silnika. Uwaga! w obu przypadkach do 140 jest naprawdę ok., ale trasa np. przez Niemcy z PL do FR nie daje przyjemności.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena zakupu diesla z automatem 7b. na plus, serwis duuużo tańszy niż Subaru, spalanie akceptowalne, gwarancja 5 lat.
3,0
Stosunek jakość/cena
120tys. to zbyt wiele, ale oczywiście nie kupiłem auta za tyle bo wybrałbym mazdę 6 :), nowe bardzo przestronne rodzinne auto z automatem i dieslem za 76 tys. myślę, że jest ok. (duuuża zniżka rocznika 2015 minus vat). Tyle jest wart, a na pewno nie 120 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W poprzednim i40 1.6b - czujniki parkowania - wymiana przy przeb. 15 tys., przy przebiegu 43tys. tylne amortyzatory: lewy 35% prawy5%. Jeździłem z dwójką małych dzieci, a nie z przyczepą kampingową. W obecnym aucie na razie wszystko ok. - przebieg 7tys.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi LOW 115KM 85kW
[l/100km]