Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i40 Kombi

maciekkov, 8 lat temu
Silnik 1.7 CRDi LOW 115KM 85kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi LOW 115KM 85kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto w porównaniu do BMW/Audi/VW/Mazdy wymięka ALE cena/jakość jest jak najbardziej w porządku. Proszę pamiętać, że ja patrzę na to auto przez pryzmat mojego starego samochodu, którym był golf IV 99r. i przejechałem nim 200 tys km z czego 150 w mieście A więc na auto patrzę jedynie z punktu praktycznego.
Wrażenia
5,0
Silnik
"Dizelek" 115 KM pracuje cichutko, Jedynie w zimie odpalony na mrozie jest dokuczliwy ale dość szybko się nagrzewa. Nie to co mój stary Golfik. Mimo tych 115 KM potrafi szarpnąć :) A gdy trafimy idealnie w obroty przy zmianie biegu to na 2 mi zamieszał raz kołami z pod świateł.
4,0
Skrzynia biegów
Gdy auto jest zimne są problemy z pierwszym i wstecznym biegiem. Problem rozwiązuję ponowne wciśnięcie sprzęgła. Na pewno przy pierwszym serwisie poruszę tą kwestię. Po za tym biegi fajnie wskakują :) Fajnie wyprofilowany i usadowiony środkowy tunel z podłokietnikiem pozwalają się oprzeć i delikatnymi ruchami króciutkim drążkiem wrzucać biegi. Czysta radość :)
4,0
Układ jezdny
No w porównaniu do Golfa IV to oceniam na doskonale. ALE nawet Golfa IV wiatr tak nie miotał po drodze :( Dosłownie miota nim jak szatan ! Wspomaganie kierownicy jest dostosowywane wraz ze wzrostem prędkości (Fajna sprawa chodź przy jeździe 150-170km/h na autostradzie po dłuższej chwili boli ręka gdy ciągle zmieniamy pas. Mieszkam w Niemczech tak na marginesie.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort oceniam na Doskonale gdy jeździmy do 100km/h i dobrze powyżej tej wartości z uwagi na boczny wiatr, zbyt twardą kierownicę powyżej tej wartości i szum wiatru. A także parę innych drobiazgów takich jak idiotycznie umiejscowiony panel sterowania elektrycznymi szybami po stronie kierowcy (mam 187 cm wzrostu a gdy chcę otworzyć szybę musze łokieć włożyć między drzwi a fotel bo tak głęboko trzeba cofnąć rękę). Kolejną sprawą jest rysujący się błyszczący czarny plastik. MASAKRA z czego oni to KU## zrobili. Ścierasz kurz szmatką i rysujesz plastik :)
4,0
Ergonomia
Tak jak wspominałem wcześniej, źle rozplanowane guziki do szyb po stronie kierowcy, przycisk od temperatury za daleko, kontrolka od długich schowana. Reszta w porządku. Fajny duży podłokietnik przez co czujemy się jak w limuzynie :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest rewelacyjna. Szybko się nagrzewa a do tego ma dużą wydajność. Jest znacząca różnica pomiędzy każdym stopniem prędkości wentylacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do GOLFA IV hehehe. Jeśli przestrzeń po stronie kierowcy i pasażera nie zrobi na nas wrażenia to możecie się poganiać trochę na tylniej kanapie. Ale tak na serio to samochód jest prawie gabarytową kopią BMW5 kombi a więc jest tutaj sporo miejsca.
2,0
Wyciszenie
Jedno słowo MASAKRA. Po mieście fajnie tłumi kocie łby czy jakieś mniejsze dziury. (we większe nie wjeżdżam to nie wiem jak tłumi :) ) Do 90-100km/h wiatr jest ok. Później MASAKRA. Dosłownie myślałem, że oszukali mnie w salonie i sprzedali powypadkową wersję i mam źle poskładaną maskę. Co gorsza gdy jedziemy powyżej 100km/h i korzystamy z wycieraczek ZA KAŻDYM RAZEM JEST SZHU SZHU SZHU. Mam Golfa IV i Toyotę Auris z 2007 i tam tego nie ma. Co do szumów to myślę tak. Gdzieś czytałem, że z racji ogromnego grilla w wersjach premium są jakieś elektroniczne kurtyny, które powyżej jakiejśc prędkości się zamykają gdyż samochód nie potrzebuje takiego chłodzenia. Dzięi temu zostaje zredukowany opór powietrza i poprawione wyciszenie. Może, nie wiem, nie znam się ale z mojej analizy wynika że to wpadające powietrze przez grill wychodzi z prawej strony pod przendią szybą i hałasuję o za wysoko usadowioną prawa przednią wycieraczkę. Będę na serwisie to im to powiem. Ale ogólnie wiatr masakra.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z racji na rodzaj mojej pracy i moją zdolności do oszczędzania samochód sprostał moim oczekiwaniom. Spalanie to mój konik .Codziennie pokonuje nim 100km w trasie i około 120 km pracy jako powiedzmy kurier z 400 punktami. I po takim cyklu spalanie wynosi 5.5 l na 100km :O Dokładnie szczena opada. Golf IV 1.9 TDI 90km miał spalanie 6,0-6,3l. Prędkość w trasie to 90km/h a ogólna średnia prędkość z komputera po całym dniu to 22km/h także widzicie jaki to rodzaj pracy i jak samochód dostaje w kość. Co do napraw to jeszcze nic sie nie zepsuło i zanim to się stanie mam nadzieję że go sprzedam i kupie nowego :)
5,0
Stosunek jakość/cena
No cóż nowy diesel 115km kosztował w salonie 97000 ja zapłaciłem 71000 także tego :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie cisza. Aha w pierwszym tygodniu ukradli mi antenę z dachu :) A 4 dni po kupnie żona porysowała kamieniem próg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żona każe sprzątać. Golfa nie kazała.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi LOW 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi LOW 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i40 Kombi