Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Wagon

ja?, 2 lata temu
Silnik 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Hyundai i30 III Wagon 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika, którą oferuje ten samochód nie pasuje do spalania, którego wymaga.
Przeniesienie napędu : 7-biegowy automat działa niejednokrotnie lepiej, niż w markach dużo bardziej uznanych na rynku.
Zawieszenie : Bardzo komfortowe, ale zapewnia pewne prowadzenie, świetne czucie drogi.
5,0
Całokształt
Dałbym 4,5, bo oczywiście nie jest to samochód idealny. Jednak ilość wad jest stosunkowo niewielka. Użytkowany jako drugi samochód w rodzinie, głównie na weekendowe wypady i doraźnie po mieście, nie jeżdżę nim codziennie i pod takim profilem go oceniam. Szkoda, że w tej wersji nadwozia nie występuje mocniejszy silnik, ten jest jedynie w sam raz. Jest to mój pierwszy Hyundai, ale bardzo prawdopodobne, że nie ostatni. Wyposażenie (w wersji Komfort) bardzo pozytywnie zaskakuje, za podobne u konkurencji trzeba było słono zapłacić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik posiada nieprzyzwoicie wysoki moment obrotowy, charakterystyka bardziej przypomina diesla, niż turbo-benzynę. Dzięki temu jazda jest bardzo przyjemna, auto jest dynamiczne, pomimo niskiego poziomu hałasu przy niskich obrotach. Natomiast po wciśnięciu gazu do podłogi, okazuje się, że auto ma jednak tylko 140KM i przyspiesza, ale nie tak, jak obiecywało w niskim zakresie obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Dwusprzęgłowy 7-biegowy automat potrafi bardzo szybko zmieniać przełożenia, trzeba tylko nauczyć się przekazywać mu swoje intencje. Dostępne 3 tryby pracy skrzyni biegów, po upgrade softu do skrzyni tryb standardowy praktycznie wyszedł u mnie z użycia - Eco został poprawiony i lepiej dostosowuje się do chwilowego stylu jazdy, wcześniej wyprzedzanie na drodze dwupasmowej było problematyczne w tym trybie. Tryb Sport nie ma większego sensu... Poza krętą drogą o małym natężeniu ruchu - można wtedy zapomnieć, że podróżujemy rodzinnym kombi.
5,0
Układ jezdny
Główny powód, dla którego wybrałem ten samochód. A planowałem zakup używanego samochodu o półkę (lub 2) wyżej. Niestety okazało się, że samochody straciły swoją bezpośredniość, do której przywykłem w starszych Audi, nowsze auta nie dawały tego uczucia czytania drogi na kierownicy. Okazało się, że w tym aucie to odnalazłem, czuję cały czas co się dzieje z autem, jak dawniej. Zawieszenie dość komfortowe, jeżeli ktoś szuka sportowych wrażeń, to wersja N-Line jest dużo sztywniejsza.
5,0
Karoseria
Jest! Brak zastrzeżeń w trzyletnim aucie, żadnych odprysków, ani innych problemów. Stylistycznie jakie jest każdy widzi, ja po 3 latach nadal się odwracam odchodząc od auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Dość masywne słupki A wymagają sporego skupienia podczas jazdy po mieście, lubi się za nimi schować pieszy lub rowerzysta, ale to wada wszystkich nowych samochodów - wyższe bezpieczeństwo w razie dachowania ma swoją cenę. Kamera cofania i czujniki parkowania z przodu i tyłu zapewniają bezstresowe parkowanie. 5 gwiazdek przede wszystkim za reflektory LED, nie ma opcji z mocnymi lampami ze spryskiwaczami i właśnie dlatego jest to ogromnie pozytywne zaskoczenie. Droga oświetlona lepiej, niż przy xenonach, już nie trzeba w nocy liczyć, że na pasie nic nie powinno być.
5,0
Ergonomia
Spora ilość przycisków na kierownicy rzadko zmusza do odrywania rąk, wszystkie przyciski fizyczne. Ekran 8'' z android auto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie foteli (łącznie z odcinkiem lędźwiowym) i kierownicy w standardzie w wersji Komfort. Auto białe, więc klima nie ma dużo pracy. Bardzo poważnie podchodzi to zadanej temperatury w lecie, nie ma mowy o jeździe z ustawionymi 22 st., raczej 25 lub 26, czyli tyle, ile faktycznie jest w kabinie latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kombi klasy C, mam prawie 2 metry, a za mną może jeszcze usiąść pasażer i bagażnik ma 600l. Nie wiem jak to się mieści w 4,5m samochodzie.
4,0
Wyciszenie
Tutaj można zauważyć, że jest do dość budżetowe auto, ale nadal jest to dobrze zakamuflowane. Jadąc na trasie jest bardzo cicho, również dzięki niskim obrotom silnika (na 7mym biegu 110km/h to ok. 2000 RPM). Natomiast w nieruchomym aucie można zauważyć, że od pewnych kierunków wyciszenie jest dość słabe, przez sekundę piesi rozmawiający na chodniku zdają się być wewnątrz auta, na początku aż sprawdzałem, czy szyba z tyłu nie jest opuszczona. Ale podczas jazdy to nie przeszkadza, nie ma hałasu z tego kierunku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo (mało), przegląd raz na rok (auto na gwarancji). Spalanie w mieście dość wysokie, nie polecam zakupu tego auta (przynajmniej z tym silnikiem) typowo do miasta, rozkwita na trasie. Koszt przeglądu w ASO 700-1300 zł (na zmianę). W kwestii spalania - średnie 7.0l/100km od początku eksploatacji. W trasie minimum 5, ale wymaga to wysiłku, raczej sprawdzone z ciekawości, jadąc normalnie można uzyskać wynik w okolicach 6l, najwięcej na drodze krajowej jadąc bardzo agresywnie spalił 7,5l. Na autostradzie oczywiście zależy od prędkości na tempomacie, 120km/h to około 6l, 140 - 7,5, a przy 160 pali 9l. Większej prędkości nie utrzymywałem dłużej, poziom hałasu rośnie i jazda przestaje być komfortowa. Po mieście natomiast... Jeżdżę dość dynamicznie, średnio wychodzi 10l/100km. Jeżeli się w miarę przypilnuję i nie ma korków (ale ruch duży) to kręcąc się (silnik się rozgrzeje) można zejść do 8, czasem nieco mniej. Jazda w pośpiechu to już 12-13l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym 6 gwiazdek, wybitnie udany samochód za bardzo rozsądne pieniądze. Nie dziwię się, że po lifcie jest o 30k droższy. Fakt, że stanowił konkurencję dla 5-letnich samochodów mówi sam za siebie. Wyposażenie bardzo bogate, z nieopisanych w innych miejscach, a godnych wyróżnienia, asystent utrzymania pasa pozwala bezstresowo puścić kierownicę na autostradzie lub S-ce, czujniki ciśnienia w ABS (nie wykryje ciśnienia spadającego we wszystkich kołach, ale w jednym już tak).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wieszające się radio. Po krótkim dochodzeniu wymienione na gwarancji, poza tym brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III Wagon 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
64,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III Wagon