Ogólnie fajny samóchod, ale z wadami. TGDI elastyczny, zrywny i ekonomiczny. Egnonomia, wyciszenie poprawne. Całość psuje okropna skrzynia manualna. Zmiana biegów w tym aucie to pomyłka - siłowe i nieprecyzyjne zmaganie się z gałką biegów. W moim egzemplarzu dodatkowo słychać stuki ze skrzyni w czasie jazdy, a serwis to oczywiście ignoruje, tłumacząc, że nic nie słyszą :) Zawieszenie zestrojone raczej sztywno. Prowadzenie auta ok, do momentu, kiedy nie trafimy na podmuchy wiatru - radzę mocno trzymać kierownicę, i wyostrzyć wszystkie zmysły!
Wrażenia
5,0
Silnik
Do silnika nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Jest na prawdę ekonomiczny, dość cichy i ma moc prawie w każdym zakresie obrotów.
1,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia w tym modelu to porażka. Biegi haczą, wchodzą bardzo nieprecyzyjnie i wymagają dużej siły. Mam wrażenie, że kiedyś złamię tę dźwignię! Skrzynia odbiera całą radość z prowadzenia tego samochodu. Słyszalne stuki prawie od nowości. Serwis stwierdzi, że coś jest nie tak, chyba dopiero jak przyniosę im porozsypywane tryby w ręku. Jeden plus, że jest dosyć logicznie zestopniowana (140 km/h = 3100 rpm)
4,0
Układ jezdny
Sztywno, ale nie niekomfortowo. Bardzo niestabilny w przy prędkościach autostradowych i niezwykle czuły na najmniejsze podmuchy wiatru.
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDi 140KM 103kW
[l/100km]