Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Wagon

Chudini71, 4 lata temu
Silnik 1.4 MPi 100KM 74kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 100KM daje radę.
Układ hamulcowy : Brzytwa, hamulce ekstra.
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : System multimedialny jest super, bardzo sprawdza się zsynchronizowanie smartfona z programem Android Auto. Super bo masz mapy Google na wyswietlaczu w samochodzie.
4,0
Całokształt
4 gwiazdki, bo zawsze się coś znajdzie, ideału nie ma. Ogólnie szukałem rodzinnego kombi w grę wchodziły Fiat Tipo, Opel Astra, Dacia, Kia Ceed, Renault Megane lub Skoda Octavia. Hyundai zaoferował najwięcej w pułapie do 80 tyś. złotych, oraz ma chyba najmniej wysilony i przekombinowany silnik że wszystkich powyżej. Dodatkowy pakiet świateł led z przodu daje dużo frajdy z nocnej jazdy, wkurza brak opcji zakupu świateł led z tyłu (moja wersja to comfort+pakiet led + pakiet navi). Dziwi mnie że córeczka Kia wychodziła droższa niż tatuś Hyundai, lecz może taka jest polityka tego duetu. Ogólnie jestem jak narazie zadowolony z zakupu, lecz smaczki opisze niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na swoje 100KM daje radę, lecz jazda wymaga przyzwyczajenia, za sprawą zestrojenia 6-cio biegowej skrzyni biegów. Demonem szybkości i30 napewno nie jest, lecz dojazd 700km nad morze pełnym samochodem (rodzina 2+2 pełny bagażnik oraz boks na dachu) nie nastręcza problemów, a przy okazji jest wygodnie i ekonomicznie bo spalanie to ok. 7l/100km. Jeśli chodzi o codzienną jazdę wokół tzw. komuna też w zupełnosci wystarcza.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna, lecz jak wcześniej wspomniałem wymaga przyzwyczajenia. Jak na auto zaprojektowane dla Europejczyków nie ma się czego wstydzić.
5,0
Układ jezdny
Mój i30 w zakrętach jak na kombi bardzo dobrze trzyma się w zakrętach. Komfort jazdy rownież pozostaje na wysokim poziomie. Powyżej 140km/h w kabinie robi się głośnawo, ale tragedii nie ma.
5,0
Karoseria
Karoseria jak we wszystkich nowych współczesnych samochodach delikatna. Mam wrażenie że wymaga więcej zaangażowania podczas pielęgnacji. Mam małe dzieci więc gdy wychodzą z tyłu auta progi tylnych drzwi dostają mocno w kość.
Komfort
5,0
Widoczność
Każde kombii wymaga większej uwagi podczas manewrowania , szczególnie podczas cofania. W i30 widoczność jest dobra, a całokształtu dopełnia kamera cofania i przednie czujniki parkowania dodane akcesoryjnie.
5,0
Ergonomia
Koreańczycy nie mają się czego wstydzić na tym polu. Znaczy to że mamy wszystko na swoim miejscu, obsługa jest intuicyjna, pakiet multimedialny jest również czytelny. Na pochwałę zasługuje organizacja wnętrza bagażnika, gdzie jest kilka schodków. Mnie osobiście brakuje kilku dodatkowych schowków wewnątrz kabiny, jeden schowek przed pasażerem to jak na rodzinne kombi trochę mało, na dodatek schowek ten wydaje mi się że nie jest klimatyzowany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na plus napewno można zapisać Hyundai-owi szybkie pozbywa nie się wilgoci z wnętrza samochodu. Tak poza tym wszystko tak jak ma być, ciekawostką jest możliwość regulacji temperatury osobno dla kierowcy i pasażera. Nawiewy dla tylnych miejsc znajdujące się na końcu tunelu środkowego niestety tylko w najbogatsze wersji, tak pozostają tylko kanały wentylacyjne pod przednimi siedzeniami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hyundai i30 jak na przedstawiciela segmentu C oferuje sporo miejsca zarówno w kabinie jak i bagażniku. Wersja którą opisuje czyli kombi pojemnością bagażnika zawstydzi nie jednego konkurenta, krótko miejsca nie brakuje, choć czasami dzieciaki z tyłu potrafią nogami wymasować plecy, ponieważ nogami jeszcze nie sięgają do podłogi.
5,0
Wyciszenie
Komfortowo i cicho. Głośniej powyżej 140km/h. Do uwag można wpisać zestaw audio który bez własnych nastawów gra płytko i bez energi. Lecz to rzecz gustu oczywiście.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy samochód więc trudno pisać o kosztach. Mój i30 jest jasnego koloru więc trochę więcej wydaje na dopieszczenie karoserii. Serwis tak jak u konkurencji, swoje trzeba zapłacić i z tym trzeba się liczyć. Jeśli chodzi o spalanie średnio 7l-7, 5na 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepszy stosunek ceny do jakości. Warto kupić na wyprzedaży rocznika. Kia Ceed siostra i30 jak ja kupowałem wychodziła kilka tysi drożej, a to ta sama technologia w innym opakowaniu. Moim zdaniem i30 ma trochę bardziej ponadczasową stylistykę, sportowe zacięcie Ceed'a może się podobać, ale chyba szybciej ulegnie próbie czasu, oczywiście rzecz gustu. Kupiłem to co się bardziej opłacało w danym czasie, ale przekonał mnie ostatecznie silnik z rozrządem na łańcuchu i bez zbędnego wysilania go poprzez montaż turbiny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak. Irytuje konieczność mocnego zamykania drzwi, jak nie trzaśniesz z wyczuciem to nie dotkniesz drzwi, chyba to kwestia wyrobienia się zawiasów lub regulacji. Jeszcze jedno dźwięk klaksonu jak w Tico hehe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak dalej. Poprzednicy nie nastręczali poważniejszych bolączek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPi 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 III Wagon