Dobra maszyna, T-34 wśród kompaktowych kombi. Nie ma "cool factora" , charakteru, zadziorności czy nietypowych, dziwacznych cech jak Saab czy inny Subaru ale jako niskokosztowy wół roboczy o b. ładnej linii i niezawodności prostego silnika bez turbo i gpf, bardzo się sprawdza. Jeśli ma być prosto, tanio i dobrze ale ładnie, nie tandetnie, to dobry zakup.
Wrażenia
3,0
Silnik
Słabiej rusza na jedynce, musi wejść powyżej 2 tys obrotów, żeby było czym jechać, ale za to nadspodziewanie dobrze jak na 100 koni i ok 130 momentu idzie na 4,5 i 6. Moim zdaniem stopniowaniem skrzyni i programem wyciągnęli co mogli z tego silnika. Jest dobrze i wystarcza, nie jest sie zawalidrogą, wystarczy do płynięcia z prądem, wrażeń nie ma jednak żadnych.
4,0
Skrzynia biegów
Ok. Nie pyka sie jak w Hondzie ale wszystko wchodzi jak trzeba.
5,0
Układ jezdny
Stabilnie i o dziwo dość dynamicznie można powchodzić w zakręty. Duży plus.
3,0
Karoseria
Może być ale dość delikatna. Po roku pojawiły się odpryski do zrobienia lakierem zaprawkowym i pędzelkiem, bez ryzyka korozji ale lakier mógłby być trochę grubszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Normalna jak na kompaktowe kombi.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele, każdy wyreguluje odpowiednio. Świetna jest bieda wersja z pakietem business (lepszą gałka biegów i bluetooth), bo nie ma sie co zepsuć a jednoczesnie jest wszystko co potrzeba - muzyka chodzi z każdego pendriva, różne telefony konfiguruja się błyskawicznie. Wszystko w zasięgu ręki i wszystko z ręcznymi pokrętłami, od głośności przez temperaturę po zmianę kawałka czy wyjście z menu (większość na kierownicy).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cuda ergonomii jak dla mnie wycisnęli. Mam 187 cm i siedzę wygodnie za sobą plus ogromny bagaznik. Zdecydowanie lepiej niż np Auris kombi.
5,0
Wyciszenie
Kupiłem w drugiej połowie 2018 wersje na 2019 w której podobno coś poprawili w tym względzie. By może to tylko opowieści handlowca ale jest ok, do 120 fajnie i cicho, szczególnie na letnich oponach. Powyżej tej prędkości lub na zimowych też ok, nie trzeba wrzeszczeć czy włączać radia na maksimum. Jak na taką cenę i klasę pojazdu jestem pozytywnie zaskoczony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglad gwarancyjny tani (800 zł), ubezpieczenie tanie (do 2 tys OC i AC). B.dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie najlepsza w klasie, biorąc pod uwagę 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana elementu w kolumnie kierownicy bez stękania tylko dlatego że szumiala, w pełni działając.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPi 100KM 74kW
[l/100km]