Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Wagon Facelifting

tom tom, 23 dni temu
Silnik 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 III Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Jest to tani zwykły samochód. Do pracy albo dla rodziny jeśli ktoś nie ma szczególnych wymagań, a oczekuje auta ekonomicznego, praktycznego i zapewniającego przyzwoity komfort jazdy to moim zdaniem i30 to wszystko daje. Uważam, że obok dobrych parametrów przyzwoitego wykonania jest to auto bardzo konkurencyjne cenowo czy to porównując do samochodów europejskich czy japońskich. Jeżdżę od początku lata trochę miasta i wakacyjne wyjazdy w Polskę i biorąc pod uwagę klasę auta nie mam większych zastrzeżeń. Hyundai nie był moim wyborem skorzystałem z okazji cenowej, ale dziś bym rozważył zakup.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mając do dyspozycji tryb eco i sport można elastycznie jeździć tym autem. Gdy trzeba jest spacerek, gdy potrzeba bardzo sprawnie przyspiesza np. przy wyprzedzaniu. Silnik jest może troszkę za głośny, ale w tej kategorii myślę, że nie ma co się czepiać. Nie każdy lubi ale ja daję plusa tryb żeglowania. Skrzyni odłącza się i silnik nie hamuje dzięki czemu auto sunie bez użycia paliwa. Przy spokojnej jeździe za miastem albo na obwodnicy ten tryb daje duże oszczędności.
4,0
Skrzynia biegów
Mój model wyposażony jest w skrzynię manualną. Ogólnie skrzynia pozwala na dobrą dynamikę jazdy jednak to dotyczy wyższych biegów. Na 1 czy 2 w czasie manewrów albo wyjazdu z garażu prowadzenie wymaga wyczucia na sprzęgle inaczej auto się krztusi. Dodatkowo przez pierwsze 5K km skrzynia ciężko chodziła.
5,0
Układ jezdny
Nie obiecywałem sobie tutaj zbyt wiele, ale miło się rozczarowałem. Auto jest bardzo stabilne. Prowadzi się pewnie. Nie myszkuje, nie ucieka. Dobrze reaguje na uchy kierownicą. Jazda nie męczy nawet przy dłuższych trasach. Może to efekt nowości, ale auto jest dość sztywne. Ja akurat lubię i po dużo miększej Skodzie to miła odmiana.
5,0
Karoseria
Trudno powiedzieć po 5 miesiącach
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu na boki nie mam większych zastrzeżeń jeśli o widoczność chodzi. Gdybym miał się czepiać to może tylna szyba, ogranicza widok za autem (które spływa delikatnie z tyłu) jest to trochę męczące zwłaszcza przy nocnej jeździe na autostradzie. Ale ogólnie jest lepiej niż gorzej.
5,0
Ergonomia
Jeszcze raz podkreślę, to auto z klasy średniej niższej. W wykończeniu nie ma fajerwerków, ale nie jest źle. Materiały choć trochę plastikowe ujdą. Poza tym rozmieszczenie zegarów przełączników proste intuicyjne. Wszystko pod ręką chodzi lekko i sprawnie. Fotele wygodne, dobrze regulowane zagłówki, w fotelu kierowcy regulacja odcinka lędźwiowego. Nawet długa jazda jest do zniesienia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Klimatyzacja bardzo sprawna i cicha. Duży plus. Ogrzewane fotele z przodu i podgrzewana kierownica. Klima sprawdza się zarówno w trybie dwustrefowym jak i synchronicznym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogę mówić o doświadczeniach osoby o wzroście 173 cm. Miejsca jest wystarczająco jeździ się wygodnie. Podobnie przy wsiadaniu i wysiadaniu. Z tyłu też nie jest, ale napewno nie tak przestrzennie jak w Skodzie. Dla mnie na plus ogólnie
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej. Silnik trochę słychać (ale bez przesady). W aucie czuć drgania. Przy spokojnej jeździe nie jest to dolegliwe, ale autostrada i 140 tu już jest pole do poprawek napewno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko tankuję. Auto jest oszczędne. W trasie trochę ekspresówki i drogi krajowe z 400 km udawało mi się osiągnąć spalanie na poziomie 5,2 - 5,5. Autostrada 6,3 - 6,5. Miasto to zależy. Im dłużej jedziemy tym lepsze parametry, ale średnio to jakieś 7 - 8 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z salonu nowe kupione w 2024 rocznik 2023 cena znacznie poniżej 100 tys. Za tę cenę jestem całkowicie zadowolony. Biorąc pod uwagę przyzwoity mocny silnik wersję z wieloma dodatkami. Zdecydowałbym się jeszcze raz. Uważam, że jest to bardzo konkurencyjny wybór
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poki co brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poki co brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III Wagon Facelifting