Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Wagon Facelifting

emiloss_s, 3 miesiące temu
Silnik 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 III Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,43
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Latem tego roku przesiadłem się z Toyota Corolla XII Sedan 1.5 VVT-i 125KM rok 2022 po przejechaniu nią około 50 tkm, do I30. Zmiana auta była podyktowana tym, że potrzebowałem coś w lepszym dostępem do bagażnika. Stwierdziłem, że I30 Wagon będzie dobrym rozwiązaniem. W 90% przypadków podróżuję sam i są to dojazdy do pracy. Dziennie robię około 120-130km i są to przejazdy autostradą i drogą szybkiego ruchu. Jak wypada auto?? Cóż ... w porównaniu do Toyota to dramat na kółkach. Spalanie przy oszczędnej jeździe oscyluje w granicach 6,8l. Corolla w tych samych warunkach paliła w granicach 6l!! Żeby jechać oszczędnie muszę operować gazem delikatniej niż w poprzednim aucie. W mieście również spalanie skacze do góry. Jedyne miejsce gdzie można osiągnąć lepszy wynik to jazdy podmiejskie i wleczenie się w trybie ECO z prędkościami 60-80km/h. Zatem sens układu hybrydowego w moim przypadku jest żaden. Auto przy prędkościach powyżej 90km/h jest nieprzyjemnie głośne. Najdziwniejszej jest to, że są to szumy z okolicy tylnych kół oraz napędu, które nakładają się na siebie i są bardzo nieprzyjemne dla ucha. Przez pierwszy tydzień i jakieś 1000km myślałem, że auto się popsuło :-/. Plastik użyty we wnętrzu przy przełącznikach na drzwiach i na osłonie tylnej klapy od wnętrza jest tandetny. Rysuje się i ciągle na nim widać odciski palców ... nieważne ile to wycieramy. Asystent pasa włączony przez auto po każdym uruchomieniu to kpina... szarpie kierownicę w najmniej potrzebnych momentach. Auto też za każdym razem przechodzi w tryb ECO, który przy moich jazdach jest bez sensu. Jedynie w trybie NORMAL da się w miarę normalnie jechać i czuć wtedy te 160KM, ale tu też hałasy odbierają przyjemność z jazdy. Myślałem, że Toyota ma słabe blachy ... ale karoseria I30 to papier... auto już ma wgniotę na drzwiach i masce, gdzie tak naprawdę to zostało dotknięte w sposób, który na innym samochodzie nie zrobiłby wrażenia. Ogólnie nie polecam .... cieszę się tylko, że pojazd, który użytkuję mam w najmie na swoją firmę i po 12 miesiącach będę mógł go wymienić. .... niestety to jeszcze 8 miesięcy z tym wyrobem samochodo-podobnym.
Wrażenia
3,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 III Wagon Facelifting