Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Wagon Facelifting

Patryk S., 5 miesięcy temu
Silnik 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 III Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Cyfrowe zegary.
Inne : Multimedia na plus chociaż Android Auto mogłoby być bez kabla.
4,0
Całokształt
Mój Hyundai i30 Wagon to rocznik 2024 ale po lifcie czyli wg producenta modelowo 2025. Auto kupione 1.07.2024r. a odebrane 5.07.2024r. i od tego momentu kręcą się już kolejne kilometry. Punktem odniesienia i porównania będzie mój poprzedni samochód tj Ford Focus kombi, rocznik 2017 rok z polskiego salonu z silnikiem 2.0 TDCi z manualną skrzynią biegów w bogatej wersji wyposażenia (przynajmniej jak na rok 2017). W chwili pisania tego postu tj. 18.07.2024r. auto ma dokładnie 609 kilometrów przebiegu. Pomimo tak małego przebiegu już coś tam można powiedzieć o aucie. Ogólnie auto oceniam na mocną 4 a dlaczego to za chwilę wyjaśnię w punktach poniżej przy np silniku, skrzyni i tych wszystkich punktów co są do wypełnienia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to 1.5 turbo ale po lifcie producent obciął mu moc i ma teraz 140 KM czyli 103 kW. Ale pomimo tego moment obrotowy, wg katalogu pozostał bez zmian tj. około 250 niutów. Silnik daje radę ale tylko w trybie Sport bo w położeniu Eco lub Normal to jest straszny mół. Ale dopóki silnik jest na dotarciu to jeżdżę emerycko :) Wg instrukcji po około 1000 kilometrów można jeździć już na wyższych obrotach czyli normalnie użytkować. W każdym bądź razie 2.0 TDCi był znacznie żwawszy ale on miał 370 niutów. Niestety Hyundai do i30 już nie ma diesli w katalogu. Szkoda... P.S. Zalecam wymianę oleju już po przejechaniu pierwszych kilkuset kilometrów. Wtedy wypłuka się ewentualne pozostałości po produkcji.
4,0
Skrzynia biegów
Nie dałem 5 gwiazdek bo moja skrzynia jakoś dziwnie działa, nie wiem czy to normalne bo po raz pierwszy mam nowe auto z salonu. W Focusie byłem drugim właścicielem. W każdym bądź razie skrzynia działa z lekkim oporem ale po wbiciu jakiegoś biegu ma się wrażenie jakby bieg nie do końca wszedł na swoje miejsce. Czasami też np przy zmianie biegu z 2 na 3 lub z 4 na 5 lub redukcji z 4 na 3 to biegi jakby delikatnie haczyły. Może z czasem to się ułoży i będzie już lepiej. W Focusie tego nie było.
5,0
Układ jezdny
Bardzo czuły, delikatny ruch kierownicą wystarczy by auto jechała tam gdzie chcemy.
4,0
Karoseria
Auto jest jeszcze zbyt młode by jakaś rdza gdzieś wychodziła ale np mam wrażenie jakby lakier był delikatniejszy niż w Focusie. Ale gdy drzwi się zamyka, którekolwiek, ma się wrażenie że jakby to było auto o klasę wyżej.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność zarówno do przodu jak i do tyłu dobra a kamera cofania dodatkowo pomaga przy parkowaniu. Aaaa... Tylna szyba w kombi jest tak nachylona, że podczas jazdy w deszczu nie ma na niej kropel wody. W Focusie była bardziej pionowa i przez to non stop się brudziła w deszczu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, panel klimy ma fizyczne przyciski (jak dla mnie duży plus za to). Jedyny minus to niepodświetlone sterowanie elektrycznymi lusterkami i kółko do regulacji wysokości świateł mijania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się schładza ale żeby poczuć wiatr na twarzy trzeba nadmuch dać na trzecią kreskę. W Focusie już na pierwszej kresce było czuć nawiew. Ale w Focusie nie było nawiewu dla drugiego rzędu siedzeń, a tu jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hyundai jest o 5 cm dłuższy od Focusa MK3 kombi ale o 5 cm węższy od niego co czuć w kabinie. W każdym bądź razie gdy siadam sam za sobą to mam sporo miejsca na nogi. Siedziska przednich foteli mogłyby być nieco szersze. Jak na razie są sztywne ale to może przez to boki foteli są obszyte "skórą".
3,0
Wyciszenie
Tylko 3 gwiazdki bo już przy około 100 km/h szum już jest całkiem nieźle słyszalny. Najwięcej szumu słychać z okolic kół. Taki szum w Focusie był przy prędkościach 130-140 km/h. No po prostu jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie wydatki to paliwo. 31.07.2024 będzie wymieniany olej + filtr oleju. Zobaczymy ile serwis sobie za to policzy :/ Na pewno nie będzie tanio. Po serwisie jeszcze napiszę ile to wyniosło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mój Hyundai i30 Wagon to wersja Smart + Tech czyli w sumie prawie najbogatsza obecnie wersja. Wyżej jest N Line on się tylko różni wzorem i wielkością felg ( w Smarcie są koła 225/45 R17 a N Line 225/40 R18 ), zderzakami, fotelami (w Smarcie z Techem są elektryczne w N Line ręcznie regulowane) i kształtem kierownicy. W każdym bądź razie Hyundai i30 Wagon Smart + Tech po rabatach z uwagi na grupę zawodową wyniósł mnie dokładnie 113.500 zł. Moim zdaniem to chyba dobra cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez uwag.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 III Wagon Facelifting