Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Hatchback

Grzegorz, 4 lata temu
Silnik 1.4 T-GDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 III Hatchback 1.4 T-GDI 140KM 103kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Światła automatyczne.
5,0
Całokształt
Samochód godny polecenia. Bardzo dobra jakość wykonania, spasowanie elementów niemalże wzorowe. Bardzo dobra ergonomia i układ jezdny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy, na wolnych obrotach niesłyszalny. Bardzo elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów płynnie i poprawnie dobiera przełożenia. Z wad - występuje delikatny moment zawahania zanim auto zareaguje od momentu naciśnięcia gazu. Dzieje się tak w trybie jazdy normalnym, w trybie sportowym jest OK, jednak auto ma wtedy większe obroty i większe spalanie. W trybie normal skrzynia zmienia biegi po przekroczeniu 1750 obr/min, a wtedy obroty silnika spadają do ok. 1500 obr/min. Jest to jazda ekonomiczna, mimo niskich obrotów silnik nie wibruje i ochoczo przyspiesza.
5,0
Układ jezdny
Świetnie tłumi nierówności, jest cicho, z tyłu jest układ wielowahaczowy z podwójnym wahaczem dolnym. Zawieszenie dość jędrne, ale jeszcze komfortowe, nie ma bujania się w trakcie jazdy. Podczas szybkiej jazdy po zakrętach nie występuje nad i podsterowność, auto zachowuje się neutralnie. Świetnie trzyma się drogi.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność z przodu, niezbyt duże słupki boczne, dobra widoczność do tyłu (kamera cofania i czujniki parkowania) oraz na boki, boczne okienko z tyłu pomaga w trakcie cofania
5,0
Ergonomia
Tutaj największy plus, wszystko na swoim miejscu, niesamowita elegancja i ergonomia zarówno anatomiczna jak i użytkowa. Wszystko jest pod ręką, świetne rozplanowanie wszystkich przycisków. W dzisiejszych czasach producenci wszystkie funkcje sterowania samochodu ukrywają w wyświetlaczach cyfrowych. Brawo dla Hiundaia, bo sterowanie klimatyzacją jest tutaj na osobnym panelu pod wyświetlaczem elektronicznym - jest to najlepsze rozwiązanie, bo szybko można ustawić żądaną temperaturę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK, chłodzenie i wentylacja bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Właściwie jeden z nielicznych kompaktów o największej przestrzeni dla kierowcy i pasażera z przodu, z tyłu na kanapie jest nieco mniej miejsca, ale dla dwóch osób będzie wygodnie (podłokietnik).
5,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony, szczególnie z odgłosów silnika i szumu opływającego powietrza. Właściwie jedyny szum docierający do kabiny samochodu to szum opon, ale tutaj również ma znaczenie rodzaj nawierzchni po której jeździmy. Na minus to brak wyciszenia lub słabe wyciszenie tylnych nadkoli, słuchać kamyki jak jedziemy po żwirowej drodze. Tutaj Hiundai musi popracować nad lepszym wyciszeniem tylnych nadkoli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj trudno się wypowiadać, bo samochód ma zbyt mały przebieg.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety, ale samochód z tym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów jest trochę zbyt drogi, ale mam nadzieję, że z biegiem czasu okaże się, że wart był wydania tej ceny ze względu na wysoką jakość wykonania i 5-letnią gwarancję.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj tylko 4 gwiazdki ze względu na niedziałające automatyczne światła, zapalają się tylko po wjeździe do garażu - jak jest ciemno i czujnik zmierzchu włącza światła mijania i do jazdy dziennej, a po wyjeździe z garażu wyłączają się wszystkie światła, choć przecież powinny być wtedy włączone światła do jazdy dziennej. Tutaj Hiundai się nie popisał i trzeba będzie to zgłosić na najbliższym przeglądzie lub nawet wcześniej. Być może to kwestia błędu oprogramowania, jednak taka sytuacja raczej nie powinna mieć miejsca w tak krótkim okresie użytkowania samochodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie OK.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III Hatchback 1.4 T-GDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III Hatchback