Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Hatchback

Michał - Szczecin, 5 miesięcy temu
Silnik 1.4 MPI 100KM 74kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Hyundai i30 III Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fajny, wolnossący motor 4 cylindrowy. Pewnie jeden z takich ostatnich na rynku.
Zawieszenie : Jest rewelacyjne do takiego auta. Komfortowe, ale w zakrętach szybciej też się nim przyzwoicie pojedzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Bardzo drogie katalizatory
Przeniesienie napędu : Sprzęgło bardzo przeciętnej jakości
4,0
Całokształt
Samochód wystarczający do codziennych zadań. Na trasach szybkiego ruchu trochę za wysokie obroty przy 120-140 km/h na szóstym biegu. Raczej auto do miasto z opcją zrobienia trasy niż do regularnego pokonywania autostrad. Bagażnik wystarczający. Uwaga!!!! Katalizator do tego pierdzipęda kosztuje w ASO 15.000 zł!!!!! Tak więc regularnie sprawdzać czy z emisją spalin wszystko w porządku (, nawet jak check się nie świeci) - bo jak będzie awaria to droga naprawa, a zamienniki nic nie warte.
Wrażenia
4,0
Silnik
Poprawny - nic rewelacyjnego, nic strasznego. Spalanie ok, dynamika przeciętna, przy regularnym serwisowaniu nic się nie dzieje, co by naraziło nas na masowe wydatki.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi zestrojone do miasta i na drogi boczne. Na trasach szybkiego ruchu te 6 biegów działa jak 5. Same biegi i skrzynia raczej poprawnie działają.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze zestrojony. Przyjemnie się tym jeździ.
5,0
Karoseria
Nie ma na co narzekać. Jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Więcej niż poprawnie. Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Ergonomia
Jest w porządku - plastiki dobrej jakości jak i jakość wnętrza. Bez zarzutów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca dla wszystkich.
4,0
Wyciszenie
Są samochody lepiej wyciszone. Nie jest źle, ale mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza ceną katalizatora EURO 6 (kosmos) auto dosyć ekonomiczne w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze naprawdę dobre auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rewelacja - w porównaniu np. do PSA czy Citroena.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło jest raczej marnej jakości - myślę, że jak przetrwa 120.000 km to będzie cud. Drugą bolączką jest katalizator - jak szlag go trafi to szykuje się bardzo droga naprawa (praktycznie w grę wchodzi tylko zakup oryginału i wymiana).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,6
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III Hatchback