Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Hatchback

fracz, 6 lat temu
Silnik 1.4 MPI 100KM 74kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 III Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Android Auto. W końcu normalny soft w samochodzie.
Inne : Wspomaganie kierownicy działa idealnie.
Inne : kamera cofania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trzeszczący pedał sprzęgła.
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemny w prowadzeniu samochód. Trzyma się drogi jak przyklejony. Wyposażenie wewnątrz rewelacyjne (Go!Plus). Nie zwraca uwagi na drodze, a mimo wszystko jak podchodzę na parkingu to się uśmiecham.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mógłby się zbierać trochę lepiej, ale jest do do przeżycia gdy bierze się silnik bez turbiny.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i pewnie. Na minus delikatne sprzęgło - wystarczy mocniej przycisnąć gaz przy parkowaniu na krawężniku by w kabinie pojawił się nieprzyjemny zapach przypalonego sprzęgła. Na plus 6 biegów - pomimo słabszego motoru, przydaje się w trasie. No i pedał sprzęgła chodzi BARDZO delikatnie.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Idealnie słucha i podąża za tym co robi kierowca. Wspomaganie działa bardzo dobrze, przy parkowaniu po prostu bajka. Wchodzi w każdy zakręt doskonale. Jestem zachwycony.
5,0
Karoseria
Polecam pokrycie lakieru powłoką ceramiczną - samochód zdecydowanie odżywa i nabiera "pazura".
Komfort
5,0
Widoczność
Jest w porządku. Światła halogenowe dają radę. Światła do jazdy dziennej LED super - w końcu nie muszę wymieniać H7 co miesiąc.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodnie się podróżuje. Fotele są wygodne, cupholdery w intuicyjnym miejscu. Złącze USB + Android Auto - rewelacja - normalna nawigacja na ekranie samochodowym. 2x złącza zapaliczki można by wymienić na 2x USB, ale i tak jest w porządku (jedno łącze nawet jest opisane wytrzymałością 180W). Złącze zapalniczki jest też w bagażniku. Wygodne schowki. Wygodne przyciski na kierownicy oraz na konsoli. Kamera cofania rewelacja. Brakuje czujnika poziomu płynu do spryskiwacza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na minus - czynnik klimatyzacji R1234. Nie wiem dlaczego to pchają skoro można wszędzie przeczytać że stary był wydajniejszy i tańszy, a ten wcale taki ekologiczny nie jest. Poza tym klimatyzacja strefowa działa bez zarzutu, ogrzewanie także. Porządny nawiew na przednią szybę - odparowuje bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma na co narzekać. Z przodu fotele regulowane też na wysokość. Z tyłu dzieciaki i foteliki mieszczą się bez problemu.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho. Do 120km/h można spokojnie rozmawiać z pasażerem bez podnoszenia głosu. Fajna funkcja w radiu dostosowująca głośność do prędkości.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No mógłby mniej palić, np. tyle ile deklaruje producent. Nie ma natomiast też koszmaru, patrząc na dzisiejsze "standardy". Żadnych dodatkowych kosztów utrzymania innych niż zwykłe - nie zauawżyłem. Za drogie czujniki TPMS przy kupnie zimowych kół.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na prawdę świetne wyposażenie w środku za tą cenę (aktywny asystent pasa, AEB, ESP, asystent podjazdu, Android Auto, automatyczne światła, rozpoznawanie znaków, czujniki + kamera parkowania).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przed 1000km zaczął trzeszczeć pedał sprzęgła - poprawione w ramach gwarancji w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak. Bez przesady ;-)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,6
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III Hatchback