Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Hatchback N

balabushka, 6 lat temu
Silnik 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 III Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : - Wyciszenie
Inne : - Sprzęt audio, który okazał się być bardzo dobry
5,0
Całokształt
Fantastyczne auto! Absolutnie spełnia wszystkie wymagania, które mam wobec samochodu. Obejrzałem całą masę wszelkich dostępnych testów na youtube i wszystkie miały jedną ceche wspólną - testerzy mieli banana na twarzy podczas jazdy. Zadałem sobie pytanie: dlaczego niby ja tak nie mogę? :) Pierwsza jazda testowa potwierdziła wszystko to, co widziałem wcześniej na youtube i w prasie. Użytkowanie samochodu przez kilka następnych dni wręcz sprawiła, że jestem jeszcze bardziej zadowolony z powodu tego co samochód oferuje pod kątem udogodnień na codzień.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja! Bardzo równomierne udostępnianie mocy na każdym biegu. Zero turbo-dziury, tylko moc w każdym zakresie. Bardzo elastyczny. No i to brzmienie... :)
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza manualna skrzynia biegów z jaką miałem do tej pory do czynienia. Sam lewarek wraz z dużą gałką robią wrażenie, świetnie leżą w ręce. Biegi wchodzą bez problemu, bardzo któtkie przełożenie.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejony, a jeżdżę w tym momencie na oponach zimowych przy temperaturach oscylujących wokół zera. Samochód reaguje na każdą reakcję kierownicą, jednocześnie bez okazania nerwowości. Zawieszenie adaptacyjne z 3ma trybami: normal, sport, sport+. Powiem tak - sport+ jest naprawdę twarde i w kabinie czuć każdą najmniejszą nierówność. Zdecydowanie nie nadaje się do użytku codziennego, chyba że ktoś lubi. Dla mnie najlepszy tryb normal, a przy bardzo szybkiej jeździe również sport. W trybie normal jest sztywno, samochód nie buja się na boki, ale jest w miarę komfortowo. Natomiast nie oszukujmy się - to nie jest resorowanie na poziomie limuzyny klasy średniej. Dość długo jeździłem Skodą Superb III z zawieszeniem adaptacyjnym i powiem tak: ustawienie "Normal" w i30N jest twardsze niż (najtwardsze) ustawienie "Sport" w Superbie
Komfort
5,0
Widoczność
Trudno coś zarzucić - po pierwsze jest to nadal hatchback, więc łatwo oszacować odległości do przodu i tyłu. Dodatkowo czujniki pród/tył i kamera cofania robią robotę.
5,0
Ergonomia
Tak jak wspomniałem powyżej - to jest po prostu świetny hatchback, prosty w obsłudze, tyle że ma więcej mocy. Infotainment działa bardzo dobrze. Andriod Auto łączy się szybciutko z google maps czy spotify. Instrumenty dobrze widoczne i dostępne. Wszystko działa bardzo intuicyjnie. Fantastyczne fotele z Alcantary, które nie są aż tak ciasne jak u konkurencji typu Megane, Golf itp. W pełni elektryczne z pamięcią dla 2ch ustawień. Do schowków w przednich drzwiach mieści się woda 1,5l co jest bardzo praktyczne na długie trasy. Podłokietnik leży tam gdzie powinien i na dodatek jest dosyć pojemny. Natomiast w odróżnieniu do zwykłej i30 nie jest z żadnym stopniu regulowany. Siedzenia z tyłu podobno wygodne, bagażnik 395 litrów, więc jest ok. Dodatkowo pokrywę w bagażniku można ustawić w 2ch poziomach, tak żeby zyskać miejsce. Natomiast pod pokrywą jestem w stanie schwać całą masę rzeczy wraz z 5 litrowym płynem do spryskiwaczy, który do tej pory upychałem z reguły pod siedzeniem kierowcy, także duży plus i tutaj
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno cokolwiek powiedzieć na ten moment. Po prostu działa tak jak powinna. Zobaczymy jak się sprawdzi w temperaturach rzędu +35
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierwcy i pasażera z przodu super. Natomiast z tyłu już nie tak wesoło. Mam 180cm wzrostu i jak siądę wygodnie za kierownicą i przesiądę się do tyłu to oczywiście się zmieszczę, ale szału nie ma i w długiej trasie byłoby to męczące. Na szczęście żona ma może z 165cm, więc więksi pasażerowie na tylnej kanapie będą siedzieć za nią ;)
5,0
Wyciszenie
No i tutaj było moje pierwsze duże zaskoczenie na plus już podczas jazdy testowej. Oczywiście można ustawić dzwięk rury wydechowej na sportowy, wtedy brzmi jak rajdówka i wewnątrz też fajniw to brzmi. Natomiast przy prędkościach powyżej 160 (wypróbowane na autostradzie w Niemczech) jest dość głośno. Ale - no właśnie - w wersji Performance w sandardzie jest również ustawianie tego jakie brzmienie ma mieć samochód i w momencie jak przełączyłem na brzmienie normalne, to przy wysokich prędkościach jest naprawdę cicho. Oczywiście nie jest to poziom Mercedesa, ale w ostatnim czasie testowałem np. Mazdę 3, Hondę Civic, Renault Megane - wszystkie w wersjach między 150 i 200 koni, czyli wersje raczej "cywilne" i powiem tak - Hyundai jest lepiej wyciszony niż wszystkie wymienione, co było bardzo dużym zaskoczeniem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciekawa kwestia bo temat w sumie subiektywny, więc powiem tak - z racji zawieszenia, brzmienia i mocy trudno jechać tym samochodem 80 na tempomacie To oczywiście przekłada się na spalanie, które wygląda następująco: Baaaardzo spokojna jazda w mieście, bez korków i z muskaniem gazu i szybkiej zmianie biegów to delikatnie poniżej 9 litrów Autostrada (Niemiecka oczywiście...) i jazda zgodnie z przepisami + tam gdzie nie było ogranczenia to powiedzmy 150 + okazjonalne danie po garach tam gdzie się dało to średnio wychodzi 10,5-11 Pokazanie znajomym możliwości samochodu 15l Nie wiem jeszcze jak w trasie z tempomatem zapiętym na 110. Podejrzewam że w 8l się zmieści ale to żaden fun. Tak więc spalanie wysokie, natomiast jak na moc samochodu jak najbardziej ok. Natomiast chodzi też o generalny koszt utrzymania i tutaj 5cio letnia fabryczna gwarancja Hyundaia, która również obejmuje okazjonalne jazdy na torze wyścigowym(!) naprawdę dają duży spokój ducha i pozwalają przeboleć spalanie wyższe niż w jednostkach 1.6TDi ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Samochód ma naprawdę wszystko, co potrzeba: Podgrzewane, elektryczne siedzenia z przodu, podgrzewana kierownica, lane assist, audio dużo lepsze niż się spodziewałem, więc jednak nie będę wymieniał na lepszy sprzęt (przynajmniej na razie), jak trzeba to samochód sam zahamuje, światła full-led, android auto, brzmienie jak z bajki o Colinie McRae... Innymi słowy - dużo samochodu jak na tą cenę. Są hot-hatch'e, które są szybsze, bardziej komfortowe, z lepszym audio, z automatyczną skrzynią biegów, z większą ilością miejsca itp. Natomiast I30N w każdej z tych dziedzin może nie jest najlepszy, ale jest przynajmniej bardzo dobry i w odróżnieniu od rywali, którzy w którejś z dziedzin są "naj", natomiast są słabe w innych dziedzinach, to Hyundai po prostu nie ma żadnych słabych stron. Jeśli chodzi o sam "fun" z jazdy, to tutaj może i jest nalepszy ze wszystkich? Na pewno chcę w to wierzyć i tak odczuwam :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko jeżdże, żeby się pojawiły, natomiast tak jak wspomniałem powyżej - 5-letnia gwarancja
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko jeżdże, żeby się pojawiły, natomiast tak jak wspomniałem powyżej - 5-letnia gwarancja

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T-GDI 275KM 202kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Średni koszt przejechania 100 km
62,00 zł
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III Hatchback N