Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Wagon

Filip, ponad rok temu
Silnik 1.6 CRDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód przemyślany, z dużą ilością miejsca. Trochę więcej jak przeciętny pod każdym względem, tani w eksploatacji i po prostu pewny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 110KM i pojemność 1,6 wystarczający. Bardzo ekonomiczny i kompletnie bezawaryjny. Sam silnik jest cichy. Po modyfikacjach EGR- zaślepka, bardzo płynnie rozwija moc.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok. Biegi wchodzą fajnie, lekko, pewnie. U mnie problem zaczyna się z synchronizatorem 6-biegu. W razie czego, kolejna skrzynia to koszt 500zł- nie opłaca się wymieniać synchronizatora. Sprzęgło nie wytrzymuje za długo, choć u mnie 230tys. Nie ma dwumasy. Wymieniałem- koszt z robocizną 800zł ;)
4,0
Układ jezdny
Przeciętny, nie jest to Golf czy Focus. Słabe czucie na kierownicy, ale jak najbardziej poprawnie. Najważniejsze- 240tys. km- wszystko w oryginale.
5,0
Karoseria
Tu naprawdę fajnie. W tych rozmiarach, jedno z największych aut wewnątrz. Jedynie bagażnik przeciętny. W wyższych wersjach bardzo dobre materiały, po 240 tys. przebiegu nie ma zużycia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, plus za kamerę i czujniki.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Fajne schowki w bagazniku. Odejmuje aż dwie gwiazdki za radio z nawigacją. Nie wiem co za osioł to zaplanował, ale monitor tak wali po oczach w nocy, że nie da sie jeździć, trzeba go uśpić, co na szczęście jest proste.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie, klima automatyczna działa dobrze, temperatura stabilna, Siedzenia grzeją, choć tak niezbyt nachalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę jak na wymiary jest świetnie. Nad głową bardzo dużo miejsca, na nogi jest ok.
3,0
Wyciszenie
Dwumasa to plus i minus. Brak tłumienia powoduje, że na postoju czuć wibrację diesla. W trasie też szału nie ma, choć Oktawię III TDI bije na głowę. Te wibracje, to może być już poduszka, muszę kiedyś sprawdzić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest świetnie. Czeska produkcja, powoduje, że wszystko jest dostępne i tanie. To tak orientacyjnie, bo poza sprzęgłem, filtrami itp. nic nie było jeszcze potrzebne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że to niedoceniane auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, kompletnie nic. Sprzęgło przy 230tys. km- to element eksploatacyjny, a jego cena śmiesznie niska. Problemem są lampy. Jeśli ktoś jeździ na żarówkach wzmacnianych, musi sie liczyć z wypalonymi odbłyśnikami soczewek. Trzeba regenerować, by nie świeciły jak świeczki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 II Wagon