Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Wagon

grabowski.gb, 8 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ciekawe auto. Służyło w rodzinie służbowo i prywatnie. Przewoziliśmy nim duże paczki oraz dzieci - te zdecydowanie bardziej destrukcyjnie działały na pojazd, jednak i30 okazała się dziecioodporna. Jeździliśmy nią często w trasy, ale na codzień męczona była po mieście. W rok zrobiliśmy z żoną 30 tys. Kupiliśm ją jednak z przebiegiem niespełna 20 tys.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fajny motor, trochę powolniak gdy ruszał z miejsca. W trasie dynamiczny. Przy prędkościach autostradowych podróżowało się nim wygodnie i pewnie. 1,6 crdi to trwałe jednostki. Mam jeszcze ceed'a z tym samym motorem, ale o mocy 115 km - bez porównania bardziej dynamiczny. DPF, który jest w i 30 (a nie ma go jeszcze w kia) zamula nieco to auto.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Manual 6 biegów spisywał się bardzo dobrze. Biegi wchodziły precyzyjnie i z łatwością - co bardzo podobało się mojej żonie. Sprzęgło pracowało bardzo lekko.
4,0
Układ jezdny
Auto siedzi dość nisko, ładnie trzyma się drogi i przyjemnie się prowadzi także przy dużych prędkościach. Bardzo ładnie wybiera nierówności na polnych drogach. Jest bardziej miękkie od bliźniaczego ceeda i przyjemniej się nim pokonuje dziury, czy progi zwalniające. Niby nie traci przy tym stabilności. Ja jednak wolę sztywniejsze zawieszenie ceedków. Z czystym symieniem i 30 daję jednak 4 z plusem.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo ładnie wyciszono wnętrze. Nie słychać zawieszenia, a silnik (choć to klekot) nie denerwuje nawet przy dużych prędkościach. Nie słychać też szumów powietrza. Ja bardzo lubiłem fotele i30 o lekko sportowym zacięciu, fajnie trzymały plecy. W tym samochodzie bardzo podobało mi się wiele przemyślanych detali np. ładnie zabudowana podłoga bagażnika z wieloma schowkami - brakuje takich rozwiązań w porównywalnych autach. Odpowiedniej wielkości schowki, dobre wyposażenie (rewelacyjnie działał bluetooth, bez żadnych kłopotów z gubieniem sygnału czy problemów z konfiguracją, a takie doświadczenia mam z innych aut). Jak już pisałem, auto z dziurami radzi sobie bardzo dobrze. Minusik daję za nagłośnienie, niby to wszystko ładnie gra, jest i bas i sopran, ale trochę tak plastikowo.
4,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić. Pulpit trochę kosmiczny. Z przegrody/kieszonki między lewarkiem zmiany biegów a kokpitem czasem wypada telefon. Jeszcze raz plus za ładnie zagospodarowany bagażnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Klima (manual) ładnie chłodziła, także schowek. Szyby nie parowały. Nagrzewał się sprawnie, choć z tyłu trochę narzekali, że za wolno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie (175 cm) idealnie. Fotel i kierownica z szerokim zakresem regulacji (kierownica w dwóch płaszczyznach). Mieliśmy trzy tryby regulacji wspomagania - ja wybierałem sport, żona comfort. Z tyłu dzieciom było wygodnie (foteliki). Fotele przednie były od strony kanapy brzydko wykończone czarnym plastikiem bez żadnych kieszonek, plus tego taki, że łatwo czyściło się zabrudzenia z dziecięcych butów. Dorośli z tyłu też podróżowali bez problemów. Dało się upchnąć dwa foteliki i jedną osobę dorosłą między nimi.
5,0
Wyciszenie
Zawieszenie wyciszone bardzo dobrze. Silnik nie przeszkadzał nawet przy wysokich prędkościach - a to diesel. Nie słychać szumów powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Są na rynku bardziej oszczędne diesle, ale nie dają tyle radości z jazdy. Spalanie w trasie przy prędkościach 90, 100 km/h nieco ponad 5 l, ale już na autostradzie 140 km/150 km wskakiwało powyżej 7l. W mieście wychodziło nieco ponad 6 l. Części nie wiem, bo nic się nie zepsuło. Uszkodzeniu uległ jedynie zderzak - i30 mają bardzo delikatne zaczepy i zawadzenie o jakąś górkę, krawężnik (a o to łatwo bo zwisy są długie, a auto siedzi dość nisko) kończy się ich zerwaniem. Naprawa w ASO to oczywiście wymiana na nowe i koszty ponad 2 tys.
5,0
Stosunek jakość/cena
Powiem tak, rozglądam się za kolejną i30 lub ceedem II i na rynku używek jest ich brak - można się zapisać u dealera i czkać aż zadzwoni. Auta rozpływają się i nie dziwię się. Są solidne, świetnie wyposażone, trwałe, dają frajdę z jazdy. Moim zdaniem koreańczycy dają z siebie wszystko, by klienci im zaufali i dlatego Hyundai oraz Kia są lepsi niż topowi producenci.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ten sam silnik w moim ceed dobija do 180 tyś - bez żadnych uwag. Potwierdziło się jednak, że w tych autach padają szybko sprzęgła - wymieniałem przy 160 tys. W i30 do 50 tys. nie wydarzyło się nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 II

Liczba wpisów: 11

Hyundai i30 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 II Wagon