Generalnie lubię to auto, podoba mi się z zewnątrz i wewnątrz. Jeździ dobrze i praktycznie bezawaryjnie. Z minusów za głośne w środku przy większych prędkościach i trochę za słaby silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje ładnie i równo. Jak dotąd (140k km) jedna awaria, wymieniona na gwarancji sonda lambda. Moc pozostawia trochę do życzenia, przy wyprzedzaniu czuć jej niedobór.
5,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie i bezproblemowo. 6 bieg powoduje, że hałas silnika nie jest odczuwalny w kabinie.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się nieźle, choć nie jakoś rewelacyjnie. Przy większych prędkościach dość wrażliwy na boczny wiatr. Układ kierowniczy ma trzy ustawienia komfort/normal/sport, niestety nie widzę różnicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdym kierunku dobra. Regulacja wysokości fotela daje możliwość w pełni jej wykorzystania. Lusterka także dają dobry pogląd na to co dzieje się wokół samochodu.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko w zasięgu ręki i tam gdzie jest oczekiwane. Jedynie do pokrętła regulacji radia/obsługi zestawu głośnomówiącego trzeba się trochę wychylić. Główny mankament, brak tempomatu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Strefowy klimatronik, nie ma najmniejszych problemów z osiągnięciem żądanej temperatury, czy to przy ogrzewaniu, czy przy chłodzeniu. Przy dużej wilgotności specjalny program auto, szybko radzi sobie z zaparowanymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest dużo, a fotele wygodne (niektórzy, choć nie ja twierdzą, że trochę za miękkie). Nie jestem najmniejszy, a fotela nie muszę odsuwać do samego końca. Mimo, że wersja wyposażenie jest średnio wyższa, fotel kierowcy nie posiada regulacji lędźwiowej. Z tyłu chyba nigdy nie jechałem, ale miejsca jest raczej dość. Bagażnik duży (kombi) i dobrze urządzony, z dodatkowymi schowkami pod podłogą.
1,0
Wyciszenie
Największy mankament tego samochodu, bardzo słabo wyciszone wnętrze. Przy prędkościach autostradowych poziom hałasy bardzo utrudnia normalną rozmowę, a radio trzeba mocno podkręcić. Przy zwykłych prędkościach drogowych też nie jest najciszej. Hałas stanowi nie tyle silnik co odgłosy opon i pędu powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyna usterka usunięta na gwarancji. Koszt przeglądów przeciętny jak w ASO, ale co 30k km. Spalanie nienajmniejsze 7,5l/100km, jak to przy benzynie.
4,0
Stosunek jakość/cena
65k zł za przyzwoicie wyposażony samochód klasy średniej w całkiem niezłej jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek brak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak pisałem wyżej jedna usterka silnika usunięta na gwarancji (wymiana sondy lambda).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CVVT 120KM 88kW
[l/100km]