Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Wagon

czaro13, 7 lat temu
Silnik 1.6 CVVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i30 II Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Generalnie lubię to auto, podoba mi się z zewnątrz i wewnątrz. Jeździ dobrze i praktycznie bezawaryjnie. Z minusów za głośne w środku przy większych prędkościach i trochę za słaby silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje ładnie i równo. Jak dotąd (140k km) jedna awaria, wymieniona na gwarancji sonda lambda. Moc pozostawia trochę do życzenia, przy wyprzedzaniu czuć jej niedobór.
5,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie i bezproblemowo. 6 bieg powoduje, że hałas silnika nie jest odczuwalny w kabinie.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się nieźle, choć nie jakoś rewelacyjnie. Przy większych prędkościach dość wrażliwy na boczny wiatr. Układ kierowniczy ma trzy ustawienia komfort/normal/sport, niestety nie widzę różnicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdym kierunku dobra. Regulacja wysokości fotela daje możliwość w pełni jej wykorzystania. Lusterka także dają dobry pogląd na to co dzieje się wokół samochodu.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko w zasięgu ręki i tam gdzie jest oczekiwane. Jedynie do pokrętła regulacji radia/obsługi zestawu głośnomówiącego trzeba się trochę wychylić. Główny mankament, brak tempomatu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Strefowy klimatronik, nie ma najmniejszych problemów z osiągnięciem żądanej temperatury, czy to przy ogrzewaniu, czy przy chłodzeniu. Przy dużej wilgotności specjalny program auto, szybko radzi sobie z zaparowanymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest dużo, a fotele wygodne (niektórzy, choć nie ja twierdzą, że trochę za miękkie). Nie jestem najmniejszy, a fotela nie muszę odsuwać do samego końca. Mimo, że wersja wyposażenie jest średnio wyższa, fotel kierowcy nie posiada regulacji lędźwiowej. Z tyłu chyba nigdy nie jechałem, ale miejsca jest raczej dość. Bagażnik duży (kombi) i dobrze urządzony, z dodatkowymi schowkami pod podłogą.
1,0
Wyciszenie
Największy mankament tego samochodu, bardzo słabo wyciszone wnętrze. Przy prędkościach autostradowych poziom hałasy bardzo utrudnia normalną rozmowę, a radio trzeba mocno podkręcić. Przy zwykłych prędkościach drogowych też nie jest najciszej. Hałas stanowi nie tyle silnik co odgłosy opon i pędu powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyna usterka usunięta na gwarancji. Koszt przeglądów przeciętny jak w ASO, ale co 30k km. Spalanie nienajmniejsze 7,5l/100km, jak to przy benzynie.
4,0
Stosunek jakość/cena
65k zł za przyzwoicie wyposażony samochód klasy średniej w całkiem niezłej jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek brak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak pisałem wyżej jedna usterka silnika usunięta na gwarancji (wymiana sondy lambda).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CVVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 II

Liczba wpisów: 11

Hyundai i30 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 II Wagon