Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Wagon

czaro, 8 lat temu
Silnik 1.6 CVVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 II Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wyposażenie
4,0
Całokształt
Podchodziłem z pewną nieśmiałością, ale rozczarowałem się pozytywnie. Uważam je za dobrze rozwiązane przyjemne w prowadzeniu i póki co nie psujące się.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka bardzo przyzwoita, jak dla mnie trochę za słaba. W trasie przy wyprzedzaniu trzeba redukować i to nawet o dwa przełożenia. Niemniej kultura pracy dobra, a praca puki co niezawodna.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest manualna, ale nie można było takiej wybrać w ustawieniach. Nie mam do niej żadnych zastrzeżeń, sprawna i precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Wybieranie nierówności dobre bez niepokojących hałasów z zawieszenia. Na drodze trzyma się dobrze, nawet ciasne zakręty pokonuje płynnie bez straszenia kierowcy nad/podsterownością.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczności do przodu bardzo dobra, do tyłu przyzwoita. Lusterka dają dobry ogląd na otoczenia z niewielkimi martwymi strefami.
5,0
Ergonomia
Bardzo trafiony rozkład wszelkich przełączników, jedynie drugie pokrętło od radia/zestawu głośnomówiącego trochę za daleko. Menu radia/zestawu czytelne i intuicyjne. Menu komputera pokładowego wymaga więcej pomyślunku i brak języka polskiego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra, szybko i skutecznie odparowuje szyby. Klimatyzacja sprawna, choć moim zdanie nie do końca stabilnie utrzymuje zadaną temperaturę mimo klimatroniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę samochodu nigdzie nie można narzekać na brak miejsca, w kombi całkiem przyzwoity bagażnik. Fotele wygodne i dobrze trzymają, przeszkadza mi jednak brak regulacji lędźwiowej. Mam wrażenie że siedzę trochę zgarbiony, niemniej nie wysiadam zmęczony po nawet dłuższej podróży.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie to według mnie chyba największy mankament auta. Już przy 80-90km/h w środku słychać szum opon (oryginalne Hankooki głośne, ale na zimowych Continentalach nie lepiej) i wiatru. Na A/S przy 120-140km/h jest już zdecydowanie za głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 30k i brak potrzeby odwiedzania serwisu pomiędzy nimi mocno niweluje koszty. Spalanie przeciętne średnio 7 z kawałkiem może nie powala, ale i nie zabija. Innych kosztów brak, jak do tej pory rok i 50k km nie wymieniłem nawet żarówki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo przyzwoity i nieźle wyposażony samochód za rozsądną cenę. Drobne uwagi i wady nie są w stanie zepsuć bardzo pozytywnego wrażenia. Jeśli w dalszej eksploatacji nie będzie wykazywał większych usterek, wybór można uznać za bardzo trafiony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd jedna sonda lambda (dająca chwilowe zaniki mocy) zepsuła się w połowie drogi do Czarnogóry, ale samochód dojechał i wrócił mimo bałkańskich gór.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak pozostało!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CVVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 II

Liczba wpisów: 11

Hyundai i30 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 II Wagon