Samochód bardzo przyjemny - oszczędny przy dynamicznej jeździe. Opcja wyposażenia Premium - jest wszystko co potrzeba (brak tylko automatu i szyberdachu). i30stka doskonale czuje się na autostradach i drogach szybkiego ruchu - elastyczna jednostka ale nie pali dużo - najlepiej czuję się w zakresie 120-170km/h. Awarii dotąd brak (126k km), tylko serwis olejowy, zmieniać klocki i tyle. Na suchym dobrze się trzyma drogi, ale zawieszenie jest zbyt miękkie (mało jędrne/sprężyste) na zakrętach i wybojach. Miejsca z tyłu jest ok - można przewozić 2metrowca za 2metrowcem, ale nie na ogromne odległości. Przyjemnie się tym jeździ, wygląd w najwyższej wersji wyposażenia też jest znacznie lepszy (wnętrze i z zewnątrz). Jest trochę plastikowo w środku, ale za to prosto w obsłudze i zegary mają fajny efekt głębi (3D). Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny a przy tym ekonomiczny. Pożeracz autostrad. Dotąd bezproblemowy, bez obsługowy.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemnie wchodzą biegi, choć przy szybkich zmianach biegu skrzynia manualna nie jest aż tak szybka i bezpośrednia.
3,0
Układ jezdny
Największy minus mojego egzemplarza. Mało jędrne/sprężyste zawieszenie. Coś stukało z tyłu, ale ASO nic nie znalazło. Można ustawiać stopień pracy wspomagania kierownicy - to na duży plus, ale auto mogło by być bardziej precyzyjne a zawieszenie twardsze.
5,0
Karoseria
W najwyższej wersji z LEDami z tyłu wygląda świetnie, zgrabne kombi. Przód po lifcie z ksenonami wygląda też bardzo dobrze. Nadwozie dobrze znosi 7 rok eksploatacji.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 136KM 100kW
[l/100km]