Bardzo dobry samochód. Bezawaryjny. Jedyny minus to niezbyt wygodne /dla mnie/ fotele, tzn. zbyt miękkie. Ocena 5 gwiazdek na tle konkurentów w tym segmencie (kompakt kombi 70 tys zł)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezawaryjny. Nie zużywa oleju, a jeżdżę ostro tym samochodem służbowym. Nie ma turbo, wiec moc rośnie proporcjonalnie do obrotów - wyprzedzanie 80-120 na III biegu 6,5 sekundy, IV - 9,5 s, V - 12,5 s, VI - 17 s. Nie mam oporów do wyprzedzania tirów na 3 biegu (do odcięcia ok 135 km/h) wiec silnik mi pasuje.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa precyzyjnie w zakresie 1-6. Można też błyskawicznie zmienić np. z 6tki na 3ke podczas wyprzedzania przy 90-100 km/h.
4,0
Układ jezdny
Tu trochę odstaje od prowadzenia przy wysokich prędkościach. NIe jest to "klasa" golfa, focusa czy octavii lub nawet renault megane. Ale nie jest to jakas wada - chodzi o predkosci 160-200 km/h, przy których i tak trzeba uwazac.
5,0
Karoseria
Na razie spasowanie OK. Brak skrzypienia i korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobre duże lusterka.
3,0
Ergonomia
Dla mnie niewygodne, za miękkie fotele. Być może wersja z regulowanymi lędźwiami byłaby OK, bo cos takiego testowałem w Ceedzie, i było b.wygodne. Poza tym OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK (jak na te klase auta)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu i przodu ludzie 185 cm siedzą jednocześnie wygodnie - jeżeli chodzi o przestrzeń.
3,0
Wyciszenie
W golfie i octavii jest trochę ciszej przy b. wysokich prędkościach. W każdym razie można jechać 160-170 bez bólu głowy. Na tle konkurencji - średnio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie psuje. Pali więcej niż diesel, wiec 4/5 gwiazdek. Samochód służbowy. Jeżdżę b.szybko. Większość to "trasy": 7,0-8,5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
OK
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW
[l/100km]