Silnik
: można jeździć ekonomicznie jeśli się chce!
5,0
Całokształt
Auto na 5 gwiazdek. Najlepszy obecnie wybór na rynku. Piękne wzornictwo, świetne wykonanie, bardzo dobre wyposażenie, oszczędny silnik (jak kto jeździ), komfortowe i bardzo przestronne. Jedyna rzecz na którą zwróciłem uwagę, to że można zapomnieć wyłączyć światła mijania - auto nie informuje dźwiękowo jak to często bywa, o pozostawionych włączonych światłach.
POLECAĆ MOŻNA ZDECYDOWANIE
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się dobrze. Tak jak każdy diesel rozkręca się dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych (tutaj 1800obr./min). Ze świateł nie wystrzelimy, ale od \"trójki\" już można sprawnie przyspieszyć
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać nic ująć
5,0
Układ jezdny
Tak jak powszechnie wiadomo, najlepszą frajdę z jazdy daje focus, ale to jedyna przewaga tego auta. Hyundai jest dla mnie pod każdym względem rewelacyjny. 3 tryby pracy kierownicy pozwalają na dostosowanie czułości do swoich preferencji
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyni słupki w przedniej szybie ograniczają widoczność w pewnych sytuacjach
5,0
Ergonomia
Auto wykonane bardzo solidnie, nic do zarzucenia. Materiały pierwsza klasa, aż się chce dotykać. Siedzenia bardzo komfortowe. Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Jedyna rzecz to, że kieszenie w oparciach przednich siedzeń oraz kieszenie w tylnych drzwiach dostępne są dopiero od wersji komfort.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto w zimie nagrzewa się sprawni i całkiem szybko. Przydałoby się jedynie ogrzewanie przedniej szyby i nawiew na tylne siedzenia (być może dostępne od wyższych wersji wyposażeniowych). Klimatyzacji nie było jeszcze jak sprawdzić. Schowek klimatyzowany działa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco dużo miejsca nawet dla wysokich pasażerów. Mam 190cm wzrostu i nawet na tylnej kanapie można podróżować w wysokim komforcie. Miejsca bardzo dużo.
5,0
Wyciszenie
Zdaje się, że auto jest wyciszone w sposób bardzo odpowiedni. Jedynie do czego można się przyczepić, to gdy kręcimy kierownicą w miejscu na śniegu, dźwięk przedzierający się do kabiny może czasem przerażać, ale dotyczy to tylko śniegu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od tego jak jeździmy. Początkowo czytałem wiele opini na temat spalania i wszyscy zgodnie przyznawali, że dane podawane przez producenta to bójda. Zdecydowałem się na to auto mimo to, zakładając że może palić nawet o 1,5l więcej niż dane producenta. Miło się zaskoczyłem, gdyż nawet zimą, w Warszawie na odcinku ok. 30km, udało mi się osiągnąć wynik 5.2l/100km (dane z komputera), przy temperaturze na plusie rekord na tym samym odcinku w Warszawie wyniósł 4,7l/100km. Podkreślić jednak trzeba, że jazda była bardzo ekonomiczna (lecz z uwzględnieniem delikatnych najgorszych korków). Biorąc to pod uwagę, nie mogę się doczekać analizy w lecie na innych oponach, gdzie to spalanie powinno być jeszcze niższe.
Przy mniej oszczędnej jeździe i w większych Warszawskich korkach, przy temperaturze - 10C, było to ok. 7l/100km.
Kto nie musi gazować i zależy mu na niskim zużyciu - jest to jak najbardziej wykonalne!
5,0
Stosunek jakość/cena
Git
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt krótki czas użytkowania, aby coś napisać
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt krótki czas użytkowania, aby coś napisać
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 110KM 81kW
[l/100km]