Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Hatchback 5d

Paweł Lesik, 12 lat temu
Silnik 1.6 MPI 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.6 MPI 120KM 88kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cisza na biegu jałowym,
4,0
Całokształt
Nowoczesny wygląd, masę dodatków, za które w innych markach trzeba słono płacić, wykończenie do którego nie ma się jak przyczepić, cicha i dynamiczna praca silnika oraz sporo miejsca wewnątrz i w bagażniku to podstawowe plusy. Minusy, to hałas opon (firmowych) i wpadki z ergonomią (radio). O gwarancji 5 lat nie piszę, bo nie tym się kierowałem. Liczę się z tym, że to jest jedna wielka ściema marketingowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskoczony jestem kulturą pracy tego silnika - in plus. Wiadomo, że brak turbo nie pozwala kręcić tak fajnie \"z dołu\", ale trzeba się wyuczyć jeżdżenia z powrotem (po użytkowaniu turbodiesla); Albo małe obroty - ekonomia, albo duże obroty - dynamika. Przy ponad 3,5 tyś. obrotów już się zaczyna ładnie zbierać, ale pełnie możliwości pokazuje w granicach 4 - 5 tyś i jest przy tej masie na prawdę nieźle.
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie pracuje. Masełko dosłownie. Nic nie haczy i biegi nieomal same wskakują.
5,0
Układ jezdny
Na początku wydawało mi się że jest lekko za twardo, ale po przejechaniu paru trudnych fragmentów zmieniam zdanie. Samochód pokonuje bardzo pewnie nierówności, ale bez zbędnego falowania, stuków z układu jezdnego, precyzyjnie itp. Dzięki temu, na zakrętach trzyma się bardzo pewnie, bez przechyłów.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu (lusterko wsteczne) rewelacji nie ma - mała szyba i spoiler dodatkowo zasłaniający nieco widok od góry przy ustawieniu fotela \"na wysoko\". Cóż taka cena fajnego wyglądu. Chyba inne marki mają tak samo, bo taki obecnie jest trend. Do przodu już jest fajnie. Boki - trochę za mało przejechałem żeby ocenić na pewno, ale wydaje mi się, że jest gorzej niż do przodu - przez słupki boczne, które zasłaniają czasem, ale to może być kwestia ustawienia mojego fotela.
4,0
Ergonomia
Mam mieszane uczucia, bo z jednej strony masę fajnych schowków, wygodne fotele i dobra ich regulacja wraz z kierownicą, wielofunkcyjna kierownica, duże lusterka sterowane elektryczne itp. Ale z drugiej strony, klawiszologia do sterowania z radia przeczy ergonomii, bo po menu radia/telefonu nie można się poruszać za pomocą kierownicy (klawiszami góra/dół), bo one od razu zmieniają stację radia! Masakra. W tym celu trzeba się wychylić i pokręcić gałeczką na panelu radia, która jest umieszczona ... skrajnie po prawej stronie - czyli absolutnie nie pod ręką. Dodatkowo, w moim egzemplarzu (wer. comfort), denerwujące jest bardzo mocno świecące radio i do tego na obciachowy niebieski kolor (niektórzy uznają kolor za zaletę..). Można co prawda ściemniać iluminację całości oświetlenia deski rozdzielczej, ale radio ściemnia się tylko do pewnego momentu i mniej się nie da - a i tak świeci bardzo mocno - nocą strasznie przeszkadza. Dodam tylko, że panel automatycznej klimy ściemnia się o wiele bardziej i tak nie przeszkadza. W serwisie twierdzą, że tak ma być... Można wyłączyć co prawda owy świecący panel radia za pomocą jednego guziczka, ale jakiekolwiek dotknięcie przycisku głośności na kierownicy od razu go z powrotem zapala i oślepia tym bardziej nieprzyzwyczajony do takiego blasku wzrok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa idealnie i bez zarzutów. Dodatkowo jest czujnik, który wykrywa parującą się szybę przednią i wchodzi automatycznie w specjalny tryb usuwania parującej szyby. Dzieje się to jak tylko szyba zaczyna parować, a nie jak jest za późno - bardzo dobrze! Ogrzewanie działa szybko, a klimy w obecnych warunków pogodowych, nie zdołałem przetestować (listopad).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla kierowcy i za nim też niczego sobie. To samo ma reszta pasażerów. W bagażniku (hatchback) też nie jest źle. Mieści się bardzo dużo.
4,0
Wyciszenie
Znowu mam mieszane uczucia, bo hałasu silnika w ogóle nie słychać, no chyba że wchodzi na te 4 tyś, a jak stoi na jałowym, to się trzeba domyślać że silnik chodzi. Kompletna cisza. Gorzej jest z szumem z opon (firmowych), który jest bardzo głośny, jak na mój gust z tym, że to jest szum a nie buczenie itp. Mam nadzieję, że wymiana opon pomoże.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę za mało przejechałem żeby się wypowiadać, ale tego czego się spodziewałem. W mieście przy spokojnej jeździe mam ok 7 - 7,5l/100km. Na trasie przy jeździe typu \"dziadek\" mam 6l/100km. (wszystko wskazania BC).
4,0
Stosunek jakość/cena
Tani nie jest. Ale też jakość wykończenia w porównaniu do konkurencji oraz mnogość funkcji \"w cenie\" rekompensują trochę wysoką cenę. Zobaczymy jak będzie z awaryjnością na dłuższą metę i osławioną gwarancją 5 lat...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. (za krótki staż)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. (za krótki staż)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.6 MPI 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 II Hatchback 5d