Inne
: Ładna, dynamiczna sylwetka i dobre wykończenie wnętrza auta. Tym niemniej auta tego ponownie nie kupiłbym ze względu na brak wyciszenia wnętrza. Chyba, że nowy model i30 będzie już wolny od tej wady !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Inne
: Hałas w aucie, który wyeliminowałem na własny koszt
4,0
Całokształt
Ładna sylwetka, dobre materiały, solidne wykończenie, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, silnik wolnossący oraz dobra cena to niewątpliwe plusy tego auta. Słabe wyciszenie, nienajlepsze prowadzenie na prostych przy dużej prędkości to główne minusy i30. Generalnie jednak pozytywów jest więcej i auta na razie nie będę sprzedawał. Tak pisałem rok temu. Obecnie (lipiec 2015) auto ma przejechane ponad 35 tys.km i generalnie moja ocena się nie zmieniła, choć w kilku punktach pewne zmiany zaszły.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo tylko 100 KM silnik w miarę elastyczny i dość cichy. Dobrze zdaje egzamin przy spokojnej jeżdzie. Niektórzy twierdzą, że silnik jest zbyt głośny po przekroczeniu 120 km/h. To nieprawda. To wyjątkowo kiepskie wyciszenie wnętrza auta powoduje ten hałas. Tak było rok temu. Nie wiem czy silnik się dotarł ale teraz po 35 tkm jest on cichszy (choć przedtem też nie był głośny), mniej pali i jakby bardziej harmonijnie pracował niczym przysłowiowa pszczółka.
3,0
Skrzynia biegów
Uważam, że 6-biegowa skrzynia w samochodach do 120KM to nieporozumienie. Oszczędności paliwa są niewielkie a szczególnie w mieście trzeba się napracować przy zmianie biegów. W i30 za nieporozumienie uważam 4 bieg, który tak naprawdę nic nie daje i ja osobiście od razu przeskakuję z 3 na 5. Tak pisałem rok temu... Obecnie muszę zrewidować swoją opinię w tym temacie. A to dlatego, że teraz dość dużo jeżdżę po mieście i "czwórka" jest głównym biegiem, którego używam. 6-biegowa skrzynia podobnie jak silnik też się "dotarła" i zapewne ma istotny wpływ na spadek zużycia paliwa.
3,0
Układ jezdny
Mimo wielowahacza z tyłu auto nie prowadzi się najlepiej szczególnie na prostych i przy dużej prędkości. Występuje tu irytujące zjawisko "bujania". Zwłaszcza na polskich nierównych drogach. Z zakrętami jest wszystko ok. Zawieszenie zestrojone w miarę dobrze, nierówności czuć ale nie są denerwujące.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie słupki z uwagi na szerokość ograniczają widoczność. Trzeba się wychylać przy ostrych skrętach. Ale to wada obecnie wszystkich kompaktów.
5,0
Ergonomia
Wszystko mi pasuje. Łatwy dostęp do wszystkich urządzeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Klimę wielokrotnie testowałem podczas długich podróży w upalne dni i zawsze działała bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze.
1,0
Wyciszenie
W tej dziedzinie Hyundai musi wiele poprawić; każy patyczek czy kamyczek które uderza o spód auta b. dobrze słychać. No i wyciszenie i30, które w klasie kompaktów uważam za najgorsze. Przy jeżdzie autostradą powyżej 120km/h słuchanie radia jest prawie niemożliwe. Jak dla mnie koniecznym jest wygłuszenie auta a to wydatek ok. 2 tys. zł ! No i stało się. Częste podróżowanie autostradami i ciągłe narzekanie małżonki na hałas spowodował, że wygłuszyłem podłogę, drzwi, bagażnik i nadkola. Ponadto na maskę silnika założyłem matę z i30 diesel (i30 w benzynie takowej nie posiada). W samochodzie zrobiło się naprawdę cicho. No i żona przestała narzekać !
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo zastosowania 6 biegowej skrzyni auto moim zdaniem za dużo pali. Średnio ok. 7.2 l/100km. Reszta w normie. Obecnie po 35 tkm, prawdopodobnie w wyniku zmian, które opisałem wyżej - średnie spalanie spadło do ok. 6,5l. Oczywiście silnik nie "bierze" oleju.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto dobrze wyposażone z dodatkowym pakietem (alufelgi, zimówki, czujniki parkowania) kosztowało mnie niecałe 60 tys. po upuście naturalnie. Auto w rozsądnej cenie !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną (35 tys.km) brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 100KM 74kW
[l/100km]