Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Hatchback 5d

rheed, 12 lat temu
Silnik 1.4 MPI 100KM 74kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Eleganckie i nowoczesne wnetrze. Wyposarzenei w standardzie to wsystko czego potrzebuje.
5,0
Całokształt
Oceniany przez mnie model to Hyundai i30 z siknikiem bezynowym 1.4 (90koni) 5-dzwiowy kupiony w najtanszej podstawowej wersji Classic w kolorza bialym z doplata za pakiet komfort (multifuncyjna kierownica, podlokietnik z przodu, czujniki cofania z przodu i z tylu. Plusy: + atrakcyjna cena za nowoczesny samochod + swiatla LED do jazdy dziennej bez doplaty + ladne reflektory przednie imitujace xenony + klimatyzacja, radio, elektrycznie podnoszone szyby z przodu w standardzie bez doplaty, + elegancje, nowoczesne wnetrze (podobne do forda focusa), czarna tapicerka i obicia foteli, + podswietlenie kokpitu w kolorze niebieskim o regulowanej jasnosci + komputer pokazujacy aktualne spalanie itp w standardzie + 5 lat gwarancji + wg mnie na prawde przyzwoity komfort jazdy + dobra widocznosc w lusterkach bocznych + silnik pozwala na ekonomiczna jazdem kosztem dynamiki Minusy: - sylwetka nie kazdemu sie podoba (mi nie podoba sie za bardzo tyl samochodu) - silnik 1.4 (byla to glowna watpliwosc przy zakupie tego samochodu). Silnik ten jest w pelni wystarczajacy do jazdy po miescie, takze do krotkich wypadow weekendowych. Nie polecam go osobom podrozujacym wiele. W porownaniu z np. 2-litrowymi silnikami diesla, temu brakuje dynamiki - zwlasza kiedy samochod juz sie dobrze pozna i chce sie wykorzystywac wszystkie jego mozliwosci. Samochod do zdecydowanie spokojnej i ekonomicznej jazdy. Brak dynamiki daje pewien niedosyt i odbiera frajde z jazdy. Podczas przyspieszania niestety nie wciska w fotel.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kulture pracy silnika oceniam bardzo dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegow. Bez zastrzezen.
5,0
Układ jezdny
OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Duze lusterka boczne, dobra widocznosc do tylu. Bardzo dobra widocznosc do przodu (duza szyba). NIedurza oplata za czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Na piatke. Polecam dokupienie podlokietnika z przodu oraz uleprzonej multifunkcyjnej kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak jakichkolwiek problemow.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne wnetrze, zwlaszcza z przodu. Z tylu bez zastrzezen. Bagznik wystarczajacy.
4,0
Wyciszenie
Generalnie wyciszenie bardzo dobre. Po miescie jazda komfortowa. Podrozowac mozna tez komfortowo. Od okolo 130 km/h jest glosniej z uwagi na prace silnika. Ogolnie ocena 4 gdyz jezdzilem juz samochodami troche cichszymi (np Skoda Superb)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z uwagi na silnik o malej pojemnosci ma spory potencjal do tego by jezdzic ekonomicznie i oszczedzac paliwo. Szkrzynia jest 6-cio biegowa a komputer zaleca jazde na najwyzszym biegu (co przy okazcji skutkuje zmniejszeniem dynamiki jazdy).
5,0
Stosunek jakość/cena
To kryteriu glownie decydowalo zakupie. Cena, ktora mi byla na poziomie renault megane i zdecydowanie korzystniejsza od np Golfa. Jedynym samochodem ktory moglem nabyc taniej byl citroen C4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest nowe, przed dostarczeniem zostalo sprawdzone. Zadne usterki nie wystapily.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
5 lat gwarancji bez limitu kilometrow na wszytsko to co sie nie zuzywa (plyny, opony itp).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 II Hatchback 5d