Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting
gambolo,
8 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Generalnie auto oceniam pozytywnie bo na dzień dzisiejszy trudno stwierdzić wady po przejechaniu 5 tyś. kilometrów.
Mam fajna wersję Go wiec dobrze doposażoną plus ładny lekko usportowiony wygląd poprzez dodatki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zużycie paliwa na rozsądnym poziomie. Średnia spalania z komputera 5.7 l/100 km.
Ostatnie 2 tysiące kilometrów głownie jazda autostradowa z boxem dachowym, prędkość około 125-135 km/h (900 km w jedną stronę) - średnia spalania podskoczyła z 5.6 na 5.7. Realnie oceniam na poziomie 6.5-7 litrów.
Turbina późno startuje i czuć że auto ciągnie po przekroczeniu 2-2.5 tyś. obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok
3,0
Ergonomia
- brak sygnału włączonych świateł mijania przy opuszczaniu pojazdu
- automatyczny system start/stop - głupota urzędników UE nakazująca stosowanie takich systemów do silników z turbodoładowaniem. Można wyłączyć ale trzeba pamiętać przy każdym odpaleniu silnika.
- brak regulacji ściemniania podświetlenia panelu radia. Cały podświetlany osprzęt deski ładnie się reguluje natomiast jadąc w nocy radio ostro daje po oczach niebieskim leadem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie nadkoli i kabiny - przy dłuższej podróży uporczywy szum przeszkadza. Widoczne oszczędności w produkcji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- skrzypiący pedał sprzęgła - ustąpiło po pewnym czasie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 110KM 81kW
[l/100km]