Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting
zip7,
9 lat temu
Silnik 1.4 CRDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
2 tys. km
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Przejechałem 1500 km (auto służbowe, świeżo odebrane z salonu). Auto poprawne, przewidywalne, ale z zewnątrz nijakie, trudno na czymś oko zawiesić. W środku wykonane poprawnie z niezłych materiałów, powiedziałbym średnia w tej klasie. Mnie nie przekonało i prywatnie bym go nie kupił.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pracuje cicho na niskich obrotach, bez wibracji. Przy tej mocy to taki osiołek do przemieszczania się z punktu A do B bez wyzwalania emocji. Spalanie nieadekwatne do osiągów.
4,0
Skrzynia biegów
Duży plus tego auta. Biegi wchodzą pewnie i precyzyjnie, nie haczą. Nie trzeba ich często zmieniać (silnik całkiem elastyczny).
2,0
Układ jezdny
Tutaj kiepsko. Układ kierowniczy nieprecyzyjny, ze zbyt dużym wspomaganiem. Nie przenosi informacji z kół i nie daje czucia w którym kierunku jadę. Nie nadaje się do szybkiej, sportowej jazdy. Natomiast zawieszenie zestrojone komfortowo (może pod układ kierowniczy) co uważam za plus bo nie męczy podczas jazdy na nierównościach. A i nie zachęca do agresywnej jazdy co w tym aucie jest niebezpieczne.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra zarówno przód, tył jak i przez lusterka.
2,0
Ergonomia
Irytujące niebieskie podświetlenie. Tylko jedna szyba (kierowcy) działa automatycznie i tylko przy opuszczaniu. Podczas podnoszenia trzeba cały czas trzymać przycisk. Brak dużego wyświetlacza na konsoli centralnej a sama jego rozdzielczość mogła robić pozytywne wrażenie ale 10 lat temu. Fatalne fotele przednie, za miękkie i ze zbyt krótkim siedziskiem. Brak regulacji odcinka lędźwiowego a fotela pasażera nie można ustawić na wysokość. Brak podłokietnika z przodu i z tyłu. Jeździłem jakąś podstawową wersją wyposażenia ale w innych markach takie elementy są w standardzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie liczyłem centymetrów ale zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca wystarczająco. Zwłaszcza z przodu jest obszernie. Na pewno lepiej niż w Astrze IV.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h w aucie jest cicho ale przy jeździe autostradowej robi się za głośno trzeba mówić podniesionym głosem i mocno zwiększać głośność fabrycznego audio (kiepskie głośniki) żeby coś usłyszeć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogę napisać tylko o spalaniu. Auto oszczędne jeżeli jedziemy spokojnie do 100km/h. Podczas szybkiej albo dynamicznej jazdy pali bardzo dużo
4,0
Stosunek jakość/cena
auto służbowe
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe, brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe, brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 CRDi 90KM 66kW
[l/100km]