Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting
Adam,
7 lat temu
Silnik 1.4 MPI 100KM 74kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
20 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Miejsce z przodu oraz design i wykonanie deski rozdzielczej na duży plus.
Chociaż gdybym miał wybierać jeszcze raz to zdecydowanie większy silnik i chyba jednak automat...
4,0
Całokształt
Auto ładne, zgrabne, przyzwoicie pracuje, trochę twarde zawieszenie ale dla mnie to na plus, dużo miejsca z przodu, ale tył pozostawia wiele do życzenia, skrzynia bardziej przypasuje fanom ecodriving'u, bagażnik do miasta wystarczy a tak to mały...
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tą pojemność i moc auto zbiera się bardzo ładnie, głośność na przyzwoitym poziomie, start-stop działa bez problemów, spalanie przyzwoite.
4,0
Skrzynia biegów
Działa dobrze, ale bardzo krótkie przełożenia i 6 biegów, o które woła bardzo szybko - jeśli jedziemy 90km/h i chcemy wyprzedzać to trzeba zrzucić z 6tki na 4kę i przypiłować trochę ;)
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, dobrze się sprawdza przy ostrzejszym traktowaniu, łatwy do wyciągnięcia przy małych uślizgach. Zawieszenie dość twarde - mi pasuje ale nie każdemu będzie odpowiadać.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń - przednie słupki nie przeszkadzają, tylna szyba mała ale widoczność w lusterku wstecznym dobra, lusterka boczne duże, dające świetny ogląd na to co za nami i obok nas.
5,0
Ergonomia
Auto jest wygodne - zaskakująco dużo miejsca z przodu (a do najmniejszych nie należę) choć w moim wypadku - jeżdżę z fotelem odsuniętym maksymalnie do tyłu - praktycznie nie ma miejsca za kierowcą, ale nie jest to problemem jeżeli z tyłu jeżdżą małe dzieci (tu dużym plusem jest plastik na tylnej stronie oparcia foteli, rodzice wożący dzieci z tyłu wiedzą o co chodzi ;) ).
Duży podłokietnik, schowki dobrze rozplanowane i pojemne, wygodny schowek na okulary, uchwyty na kubki, miejsce na butelkę w drzwiach przednich. Wygodne przyciski do obsługi radia i zestawu bluetooth na kierownicy, przełączniki i wskazniki rozmieszczone po prostu dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą albo zimne nogi albo zaparowane szyby zanim się dobrze nagrzeje, a zajmuje mu to kilka chwil. Przy większych prędkościach i ujemnych temperaturach pokrętło ogrzewania musi być cały czas na max lub prawie na max.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód rewelacja, z tyłu może brakować miejsca na nogi jeżeli z przodu siedzą osoby potrzebujące więcej miejsca. Za to jest z tyłu wystarczająco miejsca wzwyż ;)
Fotele zaskakująco wygodne.
4,0
Wyciszenie
Jest ok. W mieście mało słyszalny, a na trasie da się rozmawiać i słuchać muzyki, dźwięki silnika i zawieszenia nie są męczące.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na co-dzień pokonuję trasę Toruń - Bydgoszcz - Toruń, 50km w jedną stronę, 30% miasta, 70% trasy, dynamicznie, sporo wyprzedzań (z redukcją do 4 biegu i kręceniem do 4,5 tyś obrotów), średnio ze zbiornika wychodzi 7,1-7,3 litra, przy jeździe "spacerowej" na trasie, 80-90km/h bez ostrych wyprzedzań schodzi do 6,2-6,5.
Na autostradzie przy 170 km/h pali przynajmniej 10l/100km.
Na tą pojemność, moc i reakcję auta na gaz spalanie moim zdaniem bardzo dobre.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niecałe 60 tyś za porządne nowe auto z takim wyposażeniem to bardzo dobra cena. Jakościowo od razu sprawia to bardzo fajne wrażenie - jedyny element do jakiego bym się przyczepił to pokrętło regulacji temperatury nawiewu, które sprawia wrażenie dużo tańszego od reszty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwsze 20tyś km, więc na razie brak...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pierwsze 20tyś km, więc na razie brak...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 100KM 74kW
[l/100km]