Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting
R.M.,
8 lat temu
Silnik 1.4 MPI 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Myślałem nad wyborem z pół roku. W końcu wybrałem I30 wersję Classic Plus .Ogólnie to wygodne i ekonomiczne auto. Zaskoczyło mnie niskie zużycie paliwa.
Duży komfort podróżowania ,wygodne fotele,przestronne wnętrze. Auto dobrze radzi sobie także na dłuższych trasach ,po 500-600 km nie czuć zmęczenia. Dobrze grające fabryczne radio, wystarczająco bogate wyposażenie seryjne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i oszczędny. Silnik w rzeczywistości ma 109KM. Z pojemnością 1,4 nie da się błyskawicznie przyspieszać ,ale ogólnie wypada dobrze. W końcu nie jest to auto na wyścigi. Podstawowym kryterium była prostota ,niezawodność , żadnych turbo i dwumas.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo precyzyjnie i lekko. Ma też jednak trochę wymagań. Jest tak zestopniowana ,że ma bardzo krótkie przełożenie na 1,2 i 3 biegu ,przez co auto szybko przyspiesza. Trzeba trochę czasu pojeździć aby robić to płynnie i bez zrywów. Komputer podpowiada jaki bieg wrzucić , ale już powyżej 60km/h pokazuje żeby wrzucić 6 bieg. W praktyce w mieście trzeba sporo ruszać dźwignią. Włączając 6 bieg trzeba dźwignię odpychać w lewo aby nie wrzucić 4 biegu. Dla osób wymagających wygody najlepszy będzie automat.
4,0
Układ jezdny
Można wybrać przyciskiem na kierownicy jeden z 3 trybów wspomagania, Fajna rzecz ,bo na parkingu -w trybie komfort- można kręcić kierownicę małym palcem. Kieruje się pewnie choć w ostrych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością trochę mam wrażenie jakby tył chciał uciekać na zewnątrz. Za to zawieszenie jest super i jazda jest bardzo przyjemna nawet na wertepach lub kostce brukowej. W pracy mam możliwość jazdy WW Touranem ,C5 , Oktawią i Insygnią ,to tylko C5 jest bardziej komfortowy na wybojach.
Komfort
4,0
Widoczność
przód i na boki w porządku .Do tyłu średnio ,ale pomagają duże lusterka boczne no i czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki i dosyć intuicyjne. Zresztą do wszystkich potrzebnych funkcji jest dostęp przyciskami z kierownicy. Nie trzeba też zbyt długo studiować instrukcji. System operowania mediami i telefonem za pomocą głosu to na początku użytkowania niezła zabawa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa bardzo dobrze . Kabina szybko się nagrzewa jak i ochładza. Wersja classic plus ma klimę manualną ale po nastawieniu temperatury naprawdę nie ma potrzeby grzebania w nastawach.
Fajne są różne wybory nawiewów i mimo jazdy zimą szyby nigdy nie zaparowały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo więcej miejsca z przodu niż w niejednym większym aucie. Przykładowo w Insygnii jest sporo ciasniej. Z tyłu osoby wysokie też siedzą wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Tu zawsze mogłoby być lepiej. Do 100km/h w kabinie bardzo cicho. Przy 130-140km/h można rozmawiać bez potrzeby podnoszenia głosu a także słuchać radia. Przy 130km silnik ma 3500 obrotów i jest już lekko słyszalny ,chociaż i tak najwięcej słychać szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt przeglądu gwarancyjnego ok.500zł więc jest O.K. Zużycie paliwa zaskakująco małe. Silnik też przeszedł jakiś facelifting .Spalanie w trasie przy prędkościach "przepisowych" to 5,0-5,2l. Autostrada 130_140km/h to 5,9-6,0l . Nie bardzo jest sens zakładać gaz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w cenie poniżej 60 tys. W zasadzie ma wszystko do wygodnego podróżowania . Inne marki też nie oferują więcej za te pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie żadnych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie żadnych i oby tak dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 100KM 74kW
[l/100km]